КУЛТНИОТ ХОТЕЛ ЈУГОСЛАВИЈА ЗАМИНУВА ВО ИСТОРИЈАТА: На неговото место ќе никне комплекс од 240 илјади метри квадратни и кула од 155 метри
Објавено во: Финансии, Балкан 04 Април, 2024
Неодамна се продаде хотелот „Југославија“, а според веќе објавениот план, на оваа локација ќе се гради луксузен станбено деловен комплекс со вкупна површина од 240.000 метри квадратни.
240.000 квадратни метри и две кули високи 155 метри
Градот Белград во септември 2023 година објави рана јавна проверка за изработка на Детален регулациски план за блок 11 и дел од блок 10, во општините Земун и Нови Белград, кој предвидува изградба на станбено-деловен комплекс. со вкупна бруто површина од 240.000 метри квадратни, пишува Блиц.
Според тој план, кој опфаќа 11,73 хектари во блоковите 11, 10 и 9. На просторот на сегашниот хотел, кој во планот е означен како М4, основната употреба на површините според планот подразбира комбинација на комерцијални содржини и домување. Комерцијалните објекти се задолжителни на приземје, додека паркирањето возила е дозволено на подземните катови (така што е еден вид подземна гаража).
Исто така, на истата локација е предвидена и изградба на висококатници, како што се вели во: „нова просторно-функционална, сообраќајна и технолошка организација на просторот со деловни простории, стопански дејности и станови од типот на владение.
- Покрај станбеното, можно е да се градат трговски, комерцијални, деловни и други намени кои не го нарушуваат комфорот на домувањето и животната средина, а тоа се трговија, деловни, угостителски, хотели, казина, услужни занаети, туризам, спортски објекти. , културни објекти, лекарски ординации, здравствени амбуланти, аптеки, компјутерски центри, образовни објекти (приватни училишта, игралишта, работилници за деца и сл.), со цел да се постигне дефиниран процент на застапеност на планираните намени во рамките на урбаната зона“ - пишува во елаборатот на овој план.
Очекуваната висина на овие објекти, како што беше наведено во тогашниот план, е 155 метри.
Добивката од продажбата на овие квадрати се мери во стотици милиони евра
„Блиц Бизнис“ стапи во контакт со неколку проценители во Србија, а од нив добивме информација дека по сегашни цени, со оглед на тоа дека е една од најдобрите локации во Белград, квадратурата на новоизграден станбен простор на таа локација во верзијата што беше најавената би можела да чини меѓу 4.000 и 5.000 евра, додека месечната закупнина на деловен простор по квадратен метар би можела да чини меѓу 18 и 20 евра.
Значи, ако се претпостави дека 240.000 метри квадратни се поделени 50/50 (иако во објавениот план е посочено дека станбен простор би можел да биде најмалку 40 отсто, а комерцијален 30 отсто) по сегашни цени, доаѓаме до вртоглави бројки. Вкупната вредност на станбениот простор, ако им се верува на проценителите, на оваа локација лесно може да ја надмине границата од 500 милиони евра, а од закупнината на 120.000 квадратни метри деловен простор може да се заработат над 2 милиони евра месечно.
Каква е моменталната состојба на хотел „Југославија“?
Според информациите на „Блиц Бизнис“, првиот и вториот кат во хотел Југославија во моментов се користат како деловен простор, додека самиот хотел е само на три ката: третиот, четвртиот и шестиот кат.
Останатите катови се целосно неупотребливи, а како што велат соговорниците: до тој степен што воопшто не вреди да се реновира. Проблемот, велат, е што методот на градба е застарен. Сегашната структура на хотелски соби, т.е. нивната големина и форма не се во согласност со современите стандарди, дури и да започне реновирањето и собите да се преуредат според новите правила во угостителството, собите што ќе се добијат ќе имаат, на пример, огромни носечки столбови...
Очигледно за да се направи било што ќе требаше да се урне хотелот, но одлуката на новиот сопственик останува да се види.
Што ќе биде со двете уметнички дела кои се прогласени за добри?
„Блиц Бизнис“ имаше можност да разговара и со стечајниот администратор на „Дунав Риверсајд“ Иван Чакаревиќ, а во таа прилика се осврна и на уметничките дела, прогласени за имот, кои се во сопственост на хотелот: познатиот кристал. лустер и биста (дело на Александар Зарина).
Како што вели Чакаревиќ, кога почнала проценката на вредноста на „Риверсајд Дунав“, ги повикал музеите да ја проценат неговата вредност.
- Дојдоа на моја покана и тој лустер го прогласија за имот што ужива претходна заштита. Утврдија дека има некаква културна вредност, која во наредниот период ќе биде утврдена и јасно дефинирана, посочи тогаш Чакаревиќ и додаде дека има колизија меѓу Законот за културна сопственост и Законот за стечај.
Практично, како што ни објасни, додека во стечај нема права на првенствено купување, има и во случајот со продажба на културни добра и тие прво треба да се понудат на музеите. Чакаревиќ вели дека веќе им пишувал на музеите, но дека во тој момент немало интерес за овие две културни добра.
- Доколку новиот сопственик одлучи да ги продаде, тие прво ќе треба да им бидат понудени на музеите, истакна тој.
Како што и самиот им напомена на коментаторите дека домашните медиуми постојано укажувале дека се работи за лустер со голема вредност и дека кристалите за него ги направил Сваровски, Чакаревиќ вели дека тоа не е точно и дека никаде нема писмени докази дека кристалите на лустерот се всушност Сваровски.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.