ЛОШАТА ГОДИНА ЗА БОИНГ ЌЕ СТАНЕ УШТЕ ПОЛОША: Штетен штрајк во најава
Објавено во: Финансии 13 Август, 2024
Производителот на авиони би можел да се соочи со штетен штрајк од неговиот најголем синдикат, кој бара нов, побогат договор и поголемо влијание врз начинот на кој управува компанијата.
Машинскиот синдикат на Боинг ги повикува своите членови да заштедат пари за штрајк од 2019 година. Денеска преговорите на кои ќе се одлучи дали е неопходен штрајк ќе влезат во клучна фаза.
Тимови од менаџментот на компанијата и Меѓународната асоцијација на машинисти, најголемиот синдикат на компанијата кој претставува 32.000 работници кои собираат авиони Боинг во државата Вашингтон, се состануваат во хотел во близина на Сиетл за да постигнат нов договор, прв од 2008 година, пред истекот на актуелниот договор во септември. 12.
Многу индустриски набљудувачи веруваат дека двете страни се упатени кон ќор-сокак и штрајк. Тоа би ја влошило низата проблеми со кои се соочи Боинг оваа година, откако во јануари излета врата од летот 737 Max на Alaska Airlines, што предизвика зголемена контрола на владата врз производството на компанијата и нагло забавување на производството.
Долгиот прекин може да го попречи зголемувањето на испораките на авиони на кои компанијата очајно ѝ треба за да го запре кризата во готовина. Никој не може со сигурност да каже како ќе се одвиваат работите под новиот извршен директор на Боинг, Кели Ортберг, која ја презеде функцијата во четвртокот со тешката задача да го поправи Боинг и неговиот однос со работниците, клиентите, владата и јавноста.
Синдикатите имаат голема преговарачка моќ со оглед на недостигот на квалификувана работна сила - 35 отсто од работните места во американските производители на трајни производи беа непополнети од јуни, според Стопанската комора на САД. Исто така, гневот на долгогодишните членови на синдикатот е на високо ниво. Во текот на изминатата деценија, директорите на Боинг ја искористија заканата за преместување на работните места од областа Сиетл за да преговараат за серија продолжувања на договори кои ги замрзнаа платите, ги укинаа пензиските планови на работниците и ги префрлија трошоците за здравствена заштита врз нив.
Минатиот месец, членовите на Ложата 751 на Меѓународната унија на машинисти гласаа со 99,9% за овластување на нивното раководство да свика штрајк, на бурниот состанок на околу 20.000 работници на стадионот Сетл Маринерс. Штрајкувачите имаат долга листа на барања кои би можело да биде тешко да се прифатат, вклучително и зголемување на платите за 40 отсто во текот на три години, обновување на пензискиот план и прекин на задолжителната прекувремена работа, што според синдикатот ќе помогне да се намали зголемениот промет на работниците, што придонесе за значителни загуби на производната линија.
Сепак, Џон Холден, водачот на IAM 751, постави многу поамбициозна мисија: да ја спаси најголемата американска авиокомпанија од грешките на нејзиното раководство.
„Американската воздухопловна индустрија е на линија“, рече Холден во интервју за Форбс во конференциска сала во седиштето на IAM 751, во близина на аеродромот јужно од Сиетл, каде што Боинг им доставува авиони 737 Max на клиентите. „Ќе ја туркаме оваа компанија подалеку отколку што мислеа дека ќе одат.
Тоа вклучува и кандидатура за место во бордот на Боинг, за која критичарите долго време тврдат дека нема производствена експертиза и само ги оправдува напорите на раководството да ги подобри финансиските резултати на сметка на некогашната супериорна инженерска моќ на компанијата. Машинистите, исто така, сакаат посветеност на зголемување на бројот на инспектори за контрола на квалитетот и гаранција дека следниот авион Боинг ќе биде изграден во областа Сиетл.
Во соопштенијата за печатот, се чинеше дека има простор во Боинг барем да ги подобри платите и условите за работа.
„Ќе работиме онолку колку што можеме за да избегнеме штрајк“, рече извршниот директор во заминување Дејвид Калхун на конференциска врска за да разговара за заработката во вториот квартал минатата недела, во еден од неговите последни чекори пред да ја напушти функцијата.
Сепак, работниците би биле мотивирани да штрајкуваат по години и години незадоволство од начинот на кој компанијата се однесувала со нив, велат набљудувачите за Форбс.
Запрашана од магазинот Форбс, портпаролката на Боинг, Боби Еган напиша: „Остануваме уверени дека можеме да постигнеме договор кој ги балансира потребите на нашите вработени и деловната реалност со која се соочуваме како компанија“.
Планови за подобрување
Претставниците на работниците велат дека подобрувањето на платите и работните услови е од суштинско значење за Боинг да ја извлече компанијата од сегашната криза.
Боинг значително ја зголемува обуката за работниците во производството како дел од планот за подобрување на квалитетот што компанијата го подготви оваа пролет по налог на Федералната управа за авијација (FAA). Боинг објави дека ќе воведе 300 часа обука за нови механичари и инспектори за квалитет, ќе ангажира обучувачи и ќе ја подобри тековната обука за постојните работници. Исто така, се работи на поедноставување на инструкциите и процесот на производство.
Но, Ричард Планкет, директор за стратешки развој во Здружението на професионални инженери и технички работници во воздушната индустрија, синдикатот што ги претставува 16.000 инженери и техничари на Боинг, изјави за Форбс дека компанијата сè уште не решила клучно прашање.
„Каква корист има обуката ако не можете да ја задржите работната сила?
Загубата на искусни работници од производната линија од пандемијата „Ковид-19“ игра клучна улога во тековните проблеми со квалитетот на „Боинг“, велат експертите од воздухопловната индустрија за Форбс. Потребни се години за работниците во авиокомпаниите да станат квалификувани, рекоа тие - а тоа е особено важно со 737 Max, кој е заснован на дизајн од 1960-тите и најчесто се произведува рачно.
Боинг некогаш беше доминантен работодавач во областа Сиетл, но сега се соочува со конкуренција од воздухопловните и технолошките компании за квалификувана работна сила. Платите за работниците во Боинг не одржуваат темпо, имајќи предвид дека компанијата ги ограничи зголемувањата на платите на половина процент годишно во последните осум години, рече Холден.
Почетната плата се движи од 16 до 26 долари на час, во зависност од позицијата, и се зголемува за еден долар годишно во текот на пет години (штом членовите на синдикатот ќе достигнат шест години стаж, нивната плата се зголемува на 23 до 51 долари на час). Во Сиетл, по зголемувањето на минималната плата, платите за работниците на апликациите за испорака како DorDesh и Instakart започнуваат од 26 долари на час.
Пред пандемијата, повеќе од половина од работниците на IAM 751 имаа шест или повеќе години искуство, изјавија претставници на синдикатот на аналитичарите на Bank of America. Сега тој број е 25% или помалку.
Инженерите на Боинг, исто така, ја напуштаат компанијата и сè повеќе не се задоволни од насоката во која се движи компанијата, изјавија претставници на Здружението на професионални инженери и технички вработени во воздушната индустрија (SPEEA).
Просечниот работен стаж на работниците во Боинг кои се членови на SPEEA падна на 13,5 години во 2024 година, од 16,8 години во 2014 година, велат тие. Договорот на синдикатот истекува во 2026 година, а Реј Гофорт, извршен директор на SPEEA, рече дека неговите членови исто така сакаат промени.
На подготвителниот состанок во јануари, пред инцидентот на Алјаска ерлајнс, Гофорт изјави за Форбс дека е изненаден од бројот на незадоволни членови во нивните 20-ти и 30-ти.
„Не се зборуваше за „Сакам повеќе одмор, бла, бла, бла“. Веќе велеа: „Оваа компанија оди во погрешна насока, и што ќе правите во врска со тоа?“
Основни факти
Холден рече дека Боинг сè уште не одговорил на ниту еден од најважните предлози на унијата. Сепак, компанијата „изгледа подготвена да одговори на силната побарувачка за плати“, напиша Каи фон Румор, аналитичар на авио индустријата во TD Cowen, во неодамнешната белешка до клиентите. Тој проценува дека синдикалните машинери сочинуваат само околу 5% од трошоците на одделот за комерцијални авиони на Боинг. Договорите на компанијата со клиентите вклучуваат одредби кои му дозволуваат на Боинг да ја зголеми цената на авионите доколку се зголемат оперативните трошоци.
Но, Боинг веројатно ќе ги отфрли барањата на синдикатот за прашања надвор од финансиската рамка, особено барањето следната програма за изградба на авиони да биде базирана во областа Сиетл, рече Клиф Колиер, консултант за воздушна простор во Чарлс Едвардс Менаџмент Консалтинг.
„Никогаш не сакате да имате врзани раце затоа што не знаете каква ќе биде ситуацијата за десет или пет години кога ќе започнете нова програма“, рече тој. „Но, дали ќе прифатат 100-дневен штрајк за тоа? Некако мислам дека нема“.
Колиер смета дека двете страни би можеле да бидат флексибилни во однос на барањето за застапување во одборот. Едно место нема значително да влијае на донесувањето одлуки, што би му помогнало на Боинг да го прифати. Но, има негативни страни за синдикатот - место во одборот може да ги наведе членовите да ги сметаат нивните лидери делумно одговорни за контроверзните одлуки, додаде тој.
Некои тврдат дека компанијата поставила загрижувачки преседан со својот агресивен став во преговорите за договор претходно оваа година со помалите синдикати. Пролетта, Боинг зазеде строг став кон своите пожарникари и работниците за итни случаи. Таа, исто така, ангажираше работници за замена претходно оваа година за време на тешките преговори со 23-те пилоти на компанијата кои работат со авиокомпании за безбедност и развој на програми за обука на пилоти.
Однесувањето на Боинг во тие преговори беше „неверојатно засрамувачко“ на начин како што не било досега, рече Гофорт од SPEEA, синдикатот што ги претставува пилотите. Претставниците на Боинг дури и не присуствуваа на двата состаноци, рече тој.
„Се чини дека се преселивме во отворена агресивна непријателска позиција што ме шокираше мене и пожарникарите“, рече Гофорт. „И ако го внесат тоа во преговорите со 751, нема да оди добро.
На крајот, Боинг попушти во преговорите со пилотите и пожарникарите. Пилотите добиваа покачување на платата од 20.000 долари годишно. Откако претседателот Бајден преку твит го повика Боинг да се врати на преговарачката маса и да им ги даде на пожарникарите „платата и придобивките што ги заслужуваат“, компанијата понуди подобрување на платите, што нивниот синдикат го опиша како „победа“.
Финансиска криза
Штрајкот може дополнително да ја влоши кризата со готовинскиот тек на Боинг. Компанијата се бори уште од пандемијата да го зголеми производството на 737 Max, нејзиниот најпродаван авион и да стави крај на серијата годишни загуби кои датираат од 2019 година. Авиокомпаниите обично плаќаат од 65% до 70% од цената на авионот при испорака.
Компанијата има поставено цел да го зголеми производството на 38 737 парчиња месечно до крајот на годината, од 25 во јуни и јули. Рон Епштајн, аналитичар во Bank of America, верува дека штрајк е веројатен и ќе го одложи зголемувањето на производството на 38 авиони месечно за околу една година - до крајот на 2025 година.
Во комбинација со влошената перспектива за проблематичниот одбранбен оддел, Епштајн верува дека Боинг ќе изгори преку 10 милијарди долари во готовина оваа година и ќе биде принуден да издаде акции од 7 до 8 милијарди долари во 2025 година за да има доволно готовина за секојдневните потреби.
Нарушувањето на производството поврзано со штрајкот, исто така, може да го загрози кредитниот рејтинг на Боинг, кој во моментов се наоѓа на едно место над статусот на ѓубре според S&P Global и Moody's. S&P минатата недела предупреди дека може да го намали рејтингот на Боинг доколку не го зголеми производството и испораката на авиони подоцна оваа година, намалувајќи ги шансите за брзо финансиско закрепнување. Несаканиот статус би го поскапило задолжувањето за компанијата.
Холден рече дека финансиската состојба на Боинг нема да влијае на позициите на унијата во преговорите. Исто така, нема да бидат обесхрабрени доколку раководството заземе груб пристап како во преговорите со пилотите и пожарникарите.
„Не ми е гајле дали им е непријатно. „Имаме лостови на моќ“, рече Холден. „Ќе ги искористиме и ќе продолжиме понатаму“.
Форбс.рс* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.