ЛУЃЕТО ВЕРУВААТ ДЕКА РОБОТ МОЖЕ ДА БИДЕ ПОДОБАР ШЕФ ОД ЧОВЕК: АИ станува нов член на општеството
Објавено во: Финансии 14 Август, 2024
Вештачката интелигенција станува нов член на општеството, покажуваат резултатите од новата студија „Возбуда, суеверие и голема неизвесност - како глобалните потрошувачи се вклучуваат во дигиталниот свет“. Студијата исто така покажа дека вештачката интелигенција презема нови улоги во области каде што може да биде успешна и да ја стекне довербата на луѓето. Третина од испитаниците (34%) веруваат дека вештачката интелигенција може да биде подобар лидер од луѓето поради нејзината непристрасност. Огромното мнозинство (57%) се подготвени да користат вештачка интелигенција за поефикасно да управуваат со нивниот секојдневен живот, а 31% би користеле вештачка интелигенција за да им помогне да го изберат вистинскиот партнер на апликација за запознавање.
Врз основа на статистиката од Similarweb, ChatGPT, еден од најпопуларните чет-ботови во светот, забележа 153 милиони посети во првиот месец по неговото лансирање во ноември 2022 година и достигна врв од 2 милијарди посети во април 2024 година. Во светлината на брзиот напредок за вештачката интелигенција, Kaspersky спроведе длабинска студија за да ги истражи моменталните нивоа на доверба во вештачката интелигенција. Студијата ги испитува нејзините улоги од лидерски позиции во компании до помагање во донесување важни животни одлуки.
Според студијата, испитаниците ја гледаат вештачката интелигенција како член на нивниот тим на работа, но и како менаџер – 34% веруваат дека вештачката интелигенција може да биде поправеден шеф од човечко суштество.
Друга област каде што вештачката интелигенција може да игра активна улога е образованието. Речиси половина од испитаниците (47%) предвидуваат дека децата ќе се учат преку виртуелно искуство и Метаверс во блиска иднина.
Половина од сите потрошувачи (50%) веруваат дека вештачката интелигенција веќе стана незаменлив дел од нивните животи, а 43% имаат позитивен поглед на нејзиниот потенцијал да донесе многу возбудливи можности и да ја подобри иднината за секого. Повеќето испитаници признаваат дека вештачката интелигенција има способности во креативните области - 62% веруваат дека вештачката интелигенција е веродостоен производител на уметнички дела.
Вештачката интелигенција може да се смета и за сигурен придружник и помошник во секојдневниот живот. Повеќе од половина од испитаниците (57%) би сакале да користат вештачка интелигенција за поефикасно да управуваат со нивниот секојдневен живот.
Речиси половина од анкетираните (48%) се подготвени да користат чет-бот со вештачка интелигенција за онлајн разговори, а 31% би го искористиле за да им помогнат да го најдат вистинскиот партнер на апликацијата за запознавање. Дури 48% веруваат дека меѓучовечките односи ќе се променат поради влијанието на вештачката интелигенција доколку виртуелните ликови почнат да ги заменуваат партнерите од реалниот живот.
„Сведоци сме на зголеменото прифаќање на вештачката интелигенција како вредна алатка која им помага на луѓето во различни области. Покрај основните апликации како што се обработка и анализа на податоци, на вештачката интелигенција и се доверени поинтригантни лични улоги, вклучувајќи романса, образование и работа. Како што технологиите за вештачка интелигенција продолжуваат да се развиваат, нивниот потенцијал да поттикнат иновации и да ги подобрат човечките искуства станува сè поприсутен. Сепак, овие достигнувања носат и неочекувани ризици и софистицирани закани, кои се движат од прекумерно потпирање - преголема доверба во советите за вештачка интелигенција - до фишинг генериран од вештачка интелигенција, фалсификување и кражба на идентитет. Тоа се предизвици со кои треба да се справиме на повеќе нивоа“, вели Драган Давидовиќ, генерален директор на Kaspersky за Источна Европа.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.