05 Декември, 2024
0.0304

Мерење на задоволството на клиентите – тренд кој мора да го прифатат и македонските банки!

Објавено во: Финансии 17 Јуни, 2014

Добивај вести на Viber

Во европските земји особено се посветува внимание на мерење на задоволството на клиентите од услугите и производите кои ги нудат банките. Во Македонија тоа сеуште не е тренд, иако развојот на банкарскиот сектор неминовно ја покажува потребата од спроведување на истражувања за мерење на задоволството на клиентите, како клучен фактор за успех на банките. пишува Моника Кулевска, Стопанска Банка Битола Во денешните динамични пазарни услови, каде секоја компанија се насочува кон опстојување и напредок на пазарот, кон следење на пазарните текови, еден од клучните фактори за остварување на посакуваните резултати  е да соработува со одговорна банка која нуди квалитетна и брза услуга, која е ефикасна, флексибилна и може да одговори на потребите на клиентите во најбрз можен рок. Покрај тоа, секоја  индивидуа е тешко да биде продуктивна, да биде активна во пазарните движења без користење на банкарски производи. Развиениот банкарски сектор е доста битен за самите корисници на услугите. Тој нуди повеќе можности за избор, а со тоа и подобар квалитет на услугите за корисниците. Банките на пазарот во Македонија нудат слични продукти и скоро изедначени цени на истите, што би значело дека она по што во најголем дел се разликуваат се начинот на работа и квалитетот на услугата. Една компанија, успешно да функционира на пазарот значајно е да има поддршка од банката со која соработува. Поддршката не значи само подготвеност на банката да ја финансира компанијата, туку и да понуди сигурност, соодветен банкарски продукт за клиентот, во прифатливи временски рокови и пазарни цени, кој продукт или услуга ќе овозможи и конкурентска предност на компанијата на пазарот на кој дејствува. Во секој случај за да може една банка да понуди соодветен продукт и услуга според потребите и очекувањата, потребно е да постои обострана комуникација, отвореност, транспарентност сериозен пристап кон потребите, интересите на двете страни. Со цел да овозможи беспрекорна банкарска услуга, банката треба да применува индивидуален пристап кон клиентот бидејќи секој клиент има специфични потреби кои банката треба да ги осознае, за да може да го понуди вистинското решение за својот клиент. Во теоријата постојат бројни анализи врз основа на кои се гради слика за задоволството на клиентите. Но во секој случај може да се каже дека една од битните индикации е довербата помеѓу клиентот и банката. Довербата се гради на долги рокови, а константната грижа за клиентите доведува до задоволни и успешни клиенти што од друга страна води до успешна банка. Битна улога во градењето на доверба меѓу клиентот и банката има и професионализмот на институцијата со која соработува, стручноста на банкарскиот службеник, неговата посветеност и знаење. Поради тоа банките сè повеќе внимание посветуваат на стручното усовршување на своите вработени преку константни обуки и семинари во насока на усовршување на нивните вештини и знаење во областа во која работат. Имиџот на банката, нејзината сигурност, достапност, транспарентност, брендот под кој функционира се само некои од факторите кои се битни при изборот на банка. Притоа секако влијае и отворениот пристап, техничката поддршка, начините на комуникација со клиентите, достапноста на банката, нејзината мрежа на филијали. Според објавените податоци од страна на НБРМ, банкарската мрежа во 2013 година во Македонија ја сочинуваат 426 деловни единици. Ако се разгледуваат споредбените анализи на показателот за бројот на жители опслужени по банка во регионот, Македонија се наоѓа на средина на листата. Сепак, пристапот до банкарските услуги во Република Македонија согласно објавените податоци од НБРМ е подобрен во однос на 2012 година. Пристапот до банкарските услуги не е значаен само од  локациски аспект. Паралелно на динамичниот развој на компаниите,  и банките мора да бидат во чекор со најновите технологии и да воведуваат иновации, со цел да излезат во пресрет на потребите на клиентите доколку сакаат да го намалат ризикот од губење на клиенти. Продуктите кои ги нудат банките односно типовите услуги, колку тие се соодветни за типот на бизнисот и потребата која ја имаат клиентите е уште еден битен фактор за успешна соработка. Во овој контекст особено во соработката со компаниите, банките треба да посветат внимание на типот на бизнисот, начинот на кој функционираат, светските пазарни трендови итн. На банките останува предизвикот да креираат продукт кој ќе одговори на потребите на клиентите, да овозможат услуга која ќе го олесни дејствувањето на компанијата или лицето. Битно е да се подвлече дека клиентите не купуваат само производ или услуга. Тие добиваат бенефит како пакет од ефикасноста на производот или услугата, корисноста, можностите, временските рокови итн. Јасно е дека цената зависи од повеќе фактори но, пред сè од ризикот кој го превзема банката, цената на изворите односно ресурсите, ангажманот, брзината и сл. Сепак, цената не е  пресуден фактор врз донесувањето на одлуката со која банка ќе соработува клиентот, туку клучна улога игра бенефитот кој клиентот го добива од извршената услуга или продуктот кој го користи.
Во денешно време на прилично изедначени цени на банкарските производи и услуги, она што ги диференцира банките меѓу себе се флексибилноста односно  брзината на прилагодување кон барањата и потребите на клиентите, стручноста на вработените, достапноста до клинтите, брзината и квалитетот на производите. Во своето работење банките не треба да се ограничат само на мерење на финансиските показатели како поврат на средства и поврат на капитал, туку сè повеќе треба да се ориентираат и кон не-финансиските параметри како што е задоволството на клиентите, бидејќи токму тоа е главен фактор за долгорочна соработка со клиентите и поголемо учество на пазарот. Во европските земји особено се посветува внимание на мерење на задоволството на клиентите од услугите и производите кои ги нудат банките. Во Македонија тоа сеуште не е тренд, иако развојот на банкарскиот сектор неминовно ја покажува потребата од спроведување на истражувања за мерење на задоволството на клиентите, како клучен фактор за успех на банките. Банките треба да имаат и повисока цел од тоа клиентот да го добие тоа што го очекува, нивната крајна цел треба да биде задоволен и успешен клиент.

* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.

Можеби ќе ве интересира

МВР го зајакна возниот парк! Полицијата плати 447.000 евра за бензинци со алумински бандажи, дел се со автоматски менувачи

МВР го зајакна возниот парк! Полицијата плати 447.000 евра за бензинци со алумински бандажи, дел се со автоматски менувачи

БРОЈКИТЕ ИЗЛЕГОА НА ВИДЕЛИНА, КОЛКУ ПРОФИТИРАШЕ МАКЕДОНСКИОТ БАНКАРСКИ СЕКТОР - уште еднаш се потврди дека нето приходите од камати се главниот извор

БРОЈКИТЕ ИЗЛЕГОА НА ВИДЕЛИНА, КОЛКУ ПРОФИТИРАШЕ МАКЕДОНСКИОТ БАНКАРСКИ СЕКТОР - уште еднаш се потврди дека нето приходите од камати се главниот извор

НА 5 ДЕКЕМВРИ Е СВЕЧЕНОТО ОТВАРАЊЕ НА СКИ ПАТЕКИТЕ НА КОПАОНИК: Проверете дали ќе ви се допаднат цените

НА 5 ДЕКЕМВРИ Е СВЕЧЕНОТО ОТВАРАЊЕ НА СКИ ПАТЕКИТЕ НА КОПАОНИК: Проверете дали ќе ви се допаднат цените

ЕВЕ КОЛКУ ЧИНИ ВОЗЕЊЕ ВО НОВОТО МЕТРО ВО СОЛУН: Археолошка изложба за смешна цена

ЕВЕ КОЛКУ ЧИНИ ВОЗЕЊЕ ВО НОВОТО МЕТРО ВО СОЛУН: Археолошка изложба за смешна цена

ВИСОКА КАЗНА ЗА ГОЛЕМАТА АМЕРИКАНСКА БАНКА - JPMorgan треба да плати скоро 2 милиони долари за „недолично однесување“

ВИСОКА КАЗНА ЗА ГОЛЕМАТА АМЕРИКАНСКА БАНКА - JPMorgan треба да плати скоро 2 милиони долари за „недолично однесување“

НЛБ Банка транспарентно објави! Колкава награда годишно ќе добива надворешен (т.е. независен) член на Надзорен одбор?

НЛБ Банка транспарентно објави! Колкава награда годишно ќе добива надворешен (т.е. независен) член на Надзорен одбор?

„ГРАЃАНИТЕ ДА НЕ ОТКРИВААТ ЛИЧНИ ПОДАТОЦИ“: Народна банка предупредува „зачестија измамите со уплата на средства“

„ГРАЃАНИТЕ ДА НЕ ОТКРИВААТ ЛИЧНИ ПОДАТОЦИ“: Народна банка предупредува „зачестија измамите со уплата на средства“

МЛАДИТЕ НЕ МОЖАТ ВЕДНАШ ДА СОБЕРАТ 20.000 ЕВРА, МОРА ДА ГО НАМАЛИМЕ УЧЕСТВОТО ШТО ГО БАРААТ БАНКИТЕ - Вучиќ најавува субвенционирање на станбените кредити

МЛАДИТЕ НЕ МОЖАТ ВЕДНАШ ДА СОБЕРАТ 20.000 ЕВРА, МОРА ДА ГО НАМАЛИМЕ УЧЕСТВОТО ШТО ГО БАРААТ БАНКИТЕ - Вучиќ најавува субвенционирање на станбените кредити

ЌЕ ИМА И БЛОКИРАЊЕ НА ТРАНСАКЦИСКИТЕ СМЕТКИ - УЈП повикува 1.198 даночни обврзници да платат долг за ДДВ од 12,3 милиони евра

ЌЕ ИМА И БЛОКИРАЊЕ НА ТРАНСАКЦИСКИТЕ СМЕТКИ - УЈП повикува 1.198 даночни обврзници да платат долг за ДДВ од 12,3 милиони евра