Општините учат како да управуваат со финансите и внатрешната контрола
Објавено во: Финансии 08 Февруари, 2013
Четириесет локални самоуправи, меѓу кои и Градот Скопје во изминатите две години преку твининг проект работеa на зајакнување на финанското управување и на јавната внатрешна финансиска контрола.
„Со овој проект се врши децентрализацијата во одговорноста на управување. Ако претходно целокупното управување преку градоначалникот или секретарот на Градот Скопје, сега таа одговорност е преку овластување спуштено на сектор, зашто сега со ова планирање секој сектор има свој финансиски буџет и своја одговорност. Се гледа што повеќе луѓе да бидат одговорни за оние делови во кои работат. На овој начин се придонесува на смалување на ризиците во финансикото управување во ЕЛС, рече Градоначалникот на Град Скопје и претседател на ЗЕЛС Коце Трајановски.
Според Јос Наут, проектниот менаџер, проблем е кога општините не можат да ги намират своите обврски и имаат блокирани сметки и порачува добро планирање кое треба да биде поделено меѓу централната и локалната власт, односно одговорноста да биде и на централно и на локално ниво.
„Само добро планирање на буџет би имале една постабилна состојба“, рече Наут. Во проектот беа вклучени и 25 институции на централно ниво. „За Република Македонија останува приоритет развојот на систем за стабилно финансиско управување и контрола и независна внатрешна ревизија како дел од реформите во управувањето со јавните финансии. Република Македонија веќе докажа дека гради систем на јавна внатрешна финансиска контрола согласно меѓународните стандарди и најдобрите практики на ЕУ, изјави вицепремиерот и министер за финансии Зоран Ставрески.Градењето на овој систем почна со донесување на Законот за внатрешна ревизија во јавниост сектор во 2004 година и Законот за јавна внатрешна финансиска контрола од 2007 година, а целта е зајакнувње на финансиската контрола и примена на принципите на децентрализрана одговорност на раководството како и независна внатрешна ревизија.
Проектот е финансики поддржан од ЕУ, а се спроведуваше преку Министерството за финансии и ЗЕЛС. Почна на 23 февруари 2011 година со буџет од 1,4 милиони евра.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.