ОВОЈ ЧОВЕК ЈА „ОДРАЛ“ АВИОКОМПАНИЈАТА ЗА 20 МИЛИОНИ ДОЛАРИ: Нашол добар начин за тоа
Објавено во: Финансии 23 Септември, 2024
Во светот на патувањето и авијацијата, идејата за доживотен авионски билет често изгледа како сон од бајка. Идејата да можете да патувате каде и да посакате, кога и да посакате, во текот на вашиот живот, ја доловува имагинацијата на многу патници и авантуристи.
Иако овие картички се ретки и невообичаени во пракса, постојат фасцинантни примери на луѓе кои всушност ги купуваат овие картички.
Доживотните авионски билети, иако претставуваат возбудлива и атрактивна идеја во однос на промоција, но носат и значителен ризик за авиокомпаниите, бидејќи долгорочните трошоци би можеле да ја надминат нејзината продажна цена, што практиката веќе покажала по првото купување на такви луксузен билет.
Имено, патникот кој веројатно поминал најмногу километри со авион е Том Стукер, деловен консултант од Њу Џерси, кој прелетал речиси повеќе од 38,6 милиони километри. Во далечната 1990 година, Стукер купил доживотен авионски билет за себе и неговата сопруга од Јунајтед ерлајнс, кој чинел 290.000 долари и дозволувал неограничено патување во секое време и каде било.
Звучи фантастично, нели?
Штукер е скоро секогаш во авионот, особено му се допаѓа седиштето 1B во бизнис класата. Толку многу му се допадна можноста за неограничено користење на услугите на авиокомпанијата што еднаш леташе 12 дена по ред само за задоволство од летање.
Иако ужива во патувањето, особено во Австралија, тој исто така ги користи своите наградни милји (километри) за различни бенефиции, вклучувајќи луксузни хотели, крстарења, па дури и реновирање на куќата на неговиот брат. Тој, исто така, откупил милји за подарок картички на Walmart во вредност од 50.000 долари.
За Штукер, патувањето стана начин на живот, тој често поминува повеќе од 120 „меден месец“ месеци годишно со својата сопруга. Освен тоа, нема дел од годината кога не патува. За време на вонсезона постојано патува, а во сезоната користи бесплатни километри за одмор во луксузни хотели. Според него, овој билет е најдобрата инвестиција во неговиот живот, бидејќи сите патни трошоци му се покриени благодарение на овој билет.
Сите тие патувања ќе го чинеле милиони долари, па затоа билетот му бил платен одамна. Ако сте заинтересирани за овој тип на услуга - премногу доцните, Јунајтед ерлајнс повеќе не ја продава услугата за доживотни билети.
Сепак, Том Стукер не е единствениот среќник кој успеал да ги искористи придобивките од доживотна авионска карта.
Човекот кој скапо ја чинеше авиокомпанијата
Стив Ротштајн, американски претприемач, стана познат кога купи доживотен авионски билет од американската авиокомпанија Пан Ам во 80-тите. Ротштајње беше еден од ретките тогашни поединци кои можеа да си дозволат таков луксуз, со тоа што цената на таа услуга од некогашната позната авиокомпанија изнесуваше дури 250.000 долари.
Неговиот билет му овозможил неограничено патување низ светот, поточно доживотно бесплатно да патува на линиите на компанијата, со придружна карта од 150.000 долари.
Американецот на самиот почеток резервирал над 10.000 летови, а често се качувал во авион само за да оди на ручек во одреден ресторан во друга земја или да гледа спортски натпревар.
Во саботите имал пракса да лета за Детроит, таму да пазарува, да ги посетува омилените ресторани и да се враќа дома навечер. Медиумите објавија дека Стив толку многу сакал да патува што резервирал празни седишта каде ќе го чува својот куфер, па дури и го нарекол „Ротштајн торба“.
Некои би рекле дека овој американски претприемач преплатил доживотен билет, но Стив Ротштајн го чинел Pan Am повеќе од 20 милиони долари билети, па решиле да му го откажат бесплатниот билет во 2008 година.
Одлука која ги чинеше повеќе
Веднаш откако американската компанија ги откажа неограничените летови, Стив Ротштајн поднесе тужба и патем бараше оштета од три милиони долари. Во меѓувреме, тој темелно ги истражуваше американските закони, па парите му беа загарантирани.
Судењето заврши брзо, во корист на овој американски претприемач, а неговиот бесплатен билет се уште важи доживотно.
Како и во горенаведениот пример од „Јунајтед ерлајнс“, оваа авиокомпанија ја откажа опцијата за доживотен бесплатен билет на неограничени летови низ светот.
Еден пример доаѓа од соседството, поточно од Хрватска, каде што во 2018 година претприемачот Горан Шариќ купил доживотен авионски билет од авиокомпанијата „Кроација ерлајнс“.
Шариќ тогаш изјавил дека неговата одлука е инспирирана од љубовта кон патувањето и желбата да ги посети сите дестинации кои отсекогаш го фасцинирале.
Тој е пример за тоа како доживотен билет може да биде повеќе од само купување - тоа може да биде начин за исполнување на долгорочните соништа и желби.
Доживотните авионски билети претставуваат значителен ризик за авиокомпаниите, бидејќи долгорочните трошоци може да ја надминат почетната цена. Исто така, патувањето и трошоците може да се променат со текот на времето, што дополнително го комплицира деловниот модел.
Курир.рс* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.