ПАТАРИНИТЕ ВО ХРВАТСКА ЗАМИНУВААТ ВО ИСТОРИЈАТА - еве како ќе изгледа новиот систем за наплата
Објавено во: Балкан 24 Септември, 2024
Договорот го потпишаа претседателот на Управниот одбор на хрватските автопати, Борис Хузјан, министерот за море, транспорт и инфраструктура, Олег Бутковиќ и претставници на заедницата на понудувачи на словачката компанија Sky Toll и чешката компанија TollNet.
Новиот систем за наплата на патарините ќе им понуди на корисниците можност за плаќање со помош на уред ENC или автоматско читање на регистрација преку камера, а треба да биде функционален по летото 2026 година, соопшти во вторникот Министерството за море, транспорт и инфраструктура.
Таму денеска беше потпишан договор за изработка на нов систем за наплата на патарина во вредност од 80 милиони евра, кој ќе се финансира со средства од НПОО.
Договорот го потпишаа претседателот на Управниот одбор на хрватските автопати, Борис Хузјан, министерот за море, транспорт и инфраструктура, Олег Бутковиќ и претставници на заедницата на понудувачи на словачката компанија Sky Toll и чешката компанија TollNet.
Новата наплата на патарините ќе ја опфати целата мрежа на автопати во Хрватска, најголемиот дел под раководство на Хрватски автопати, но и концесионерите на Бина-Истра и Аутоцеста Загреб - Мацељ, кои ќе имплементираат единствен систем за наплата низ цела Хрватска.
Хрвоје Дорчиќ од ХАЦ рече дека постоечкиот систем за наплата - стоп и оди - постои од 2006 година. Новиот систем, рече тој, подразбира неизмерно побрз проток на возила.
Откако ќе се имплементира новиот систем, ќе може да се влезе на автопатите на два начина: користење на уредот ENC како досега, или со регистрирање на возилото преку ALPR, автоматско читање на регистарски таблички со помош на камери.
Новиот систем се очекува да овозможи слободен проток на возила во повеќе ленти.
За контрола ќе бидат надлежни 208 наплатни пунктови кои ќе бидат лоцирани на клучките на автопатот.
Тоа се портали кои ќе бидат опремени со камери и антени кои ќе овозможат наплата и контрола на патарините“, рече Дорчиќ.
Предвидено е купување и опремување на 74 мобилни единици кои ќе се користат и за наплата на патарина, а меѓу другото ќе има и камери и ласери.
Планот вклучува и 140 патеки за брза регистрација на возила, за корисници кои не се регистрирани на еден од можните предвидени начини.
Без разлика кој начин на плаќање на патарина ќе го изберат корисниците, по автопатите ќе има слободен проток без застанување.
ENC задолжително за тешки возила
Новина е што за тешките возила од трета и четврта категорија задолжителен ќе биде уред ENC, кој постојано ќе треба да се закачува на ветробранското стакло, додека корисниците на лесни возила ќе можат да изберат една од двете опции за плаќање. за автопатот.
Точноста на сообраќајното пребројување и откривање на прекршителите се проценува на 99,9 отсто.
Што се однесува до лесните возила од прва и втора категорија, меѓу кои се и патничките, возачи можат да бидат корисници на уреди ENC кои исто така ќе треба да се приклучат на регистарската табличка на возилото, а нивниот ENC уред ќе треба да биде прикачен и на ветробранското стакло, за цело време возење по автопат.
Исто така, патарината ќе може да се плати со автоматско читање на бројот на регистарската табличка со помош на камера.
Оние кои ќе одлучат да ја наплатат патарината со читање на регистарската табличка ќе мора да се пријават преку веб порталот, или мобилната апликација во продажните канцеларии на HAC или преку продажните партнери (бројни бензински пумпи и пумпи за технички преглед).
Дополнително, на секој влез на автопатот ќе има барем една лента за брза регистрација на возила каде што корисникот ќе може да се регистрира на едноставен начин - камерата ќе ја чита неговата регистарска табличка, возачот ќе потврди дека отчитувањето е точно, ќе ја допре кредитната картичка и системот ќе испечати потврда дека е регистрирана во системот. На крајот патарината ќе ја платат според поминатите километри.
Збогум патарини
Претседателот на Управниот одбор на SkyToll, Матеј Окали, рече дека неговата компанија има искуство во креирање на вакви системи и дека имаат добри референци на пазарите. Тој е сигурен дека проектот ќе заживее во предвидениот рок.
Претседателот на Управниот одбор на ХАЦ Борис Хузјан изјави дека новиот систем за наплата на патарина ќе се имплементира за две години. Проектната документација треба да биде готова за четири до пет месеци, а паралелно со тоа, изјави Хузјан, се работи и на терен.
На почетокот на воведувањето на новиот систем ќе се поместат и наплатните пунктови. Дел од луѓето кои сега работат во нив ќе бидат преквалификувани за нови работни места, а дел, според првиот човек на ХАЦ, природно ќе си заминат.
Тестирањето на системот ќе трае четири месеци кога новиот и сегашниот систем ќе работат истовремено.
Министерот Олег Бутковиќ истакна дека не се предвидува поскапување на патарините, а нема да се воведуваат на делови од автопатиштата каде што и сега не се наплаќаат.
Тој нагласи дека хрватскиот Сабор ќе го донесе Законот за наплата на патарините.
Пословни.хр
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.