ПОВЕЌЕ НИКОЈ НЕ СЕ СРАМИ ДА КУПУВА РАБОТИ ОД ВТОРА РАКА: „Second hand“ облеката се продава како алва
Објавено во: Финансии 22 Мај, 2024
Постојат неколку податоци кои покажуваат дека продажбата на половна облека значително се зголемува насекаде низ светот.
Станува збор за податоците на американската продавница за користена облека ThredUp и британската аналитичка компанија GlobalData. Имено, според овие податоци, десет отсто од вкупната глобална продажба на облека до 2028 година ќе се однесува на половна облека. Дополнително, се проценува дека глобалниот пазар за користена облека ќе вреди дури 350 милијарди долари до 2028 година.
Овој пазар само минатата година порасна за 18 отсто, што е 15 пати побрз раст од целиот пазар на облека. Тоа значи дека половина од вкупниот број купувачи на облека биле оние кои купиле користена облека.
Постојат 163 брендирани продавници низ светот каде што можете да купите или продавате облека од втора рака. Во пораст е и онлајн продажбата на половна облека, а се проценува дека до 2028 година ќе се удвои на 40 милијарди долари.
Постојат неколку причини зошто расте пазарот за користена облека. Меѓу нив се високата инфлација, заштитата на животната средина и поседувањето уникатни парчиња облека.
Според извештајот на Светскиот економски форум (СЕФ), текстилниот сектор е трет по големина индустриски загадувач во светот. Пред него се секторите за храна и градежништво. Текстилната индустрија е одговорна за емисијата на осум отсто од вкупното количество јаглерод диоксид, како и за 20 отсто од вкупната потрошувачка на вода.
На пример, во Соединетите Држави, само 14 отсто од искористениот текстил се рециклира. Остатокот се запали или едноставно се фрла. Иноваторите работат на тоа како да се намали емисијата на штетни гасови од текстилната индустрија.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.