СЕ „ГОРИ“ ВО ОВОЈ СЕКТОР: Зошто многумина не успеваат во еден од најбрзо растечките бизниси, а некои стануваат ѕвезди?
Објавено во: Финансии 08 Декември, 2024
Ричс, кој неодамна ја објави играта Loco Motive, истакнува дека еден од најголемите предизвици е како играчите ги „откриваат“ игрите.
Според извештајот на BBC, и покрај зголемениот број на наслови на платформи како Steam, многу инди-програмери се борат да најдат публика за нивните игри.
„Се е во хаос во моментов“, вели инди-програмерот Адам Ричс, коментирајќи ја состојбата на индустријата. „Можете да го имате најдобриот маркетинг, најдобрата игра и да добивате одлични критики, но сепак сметате на судбината кога е успехот во прашање“.
Ричс, кој неодамна ја објави играта Loco Motive, истакнува дека еден од најголемите предизвици е како играчите ги „откриваат“ игрите. Steam, главната платформа за компјутерски игри, бележи зголемување на бројот на нови наслови секоја година, а 2024 година веќе го надмина бројот на изданија од 2023 година.
„Конкуренцијата е огромна. Се натпреваруваме со блокбастери и други инди наслови за истата публика и нивното внимание“, додава тој.
Покрај видливоста, финансирањето е уште еден голем предизвик за инди-програмерите. Така, Би-Би-Си ја пренесува приказната за Хусбан Сидиќи, чиј претстоен наслов Rogue Eclipse беше поддржан од иницијативата Outersloth, водена од издавачот Меѓу нас. Сидиќи ја нагласува важноста на таквата поддршка: „Innersloth ги разбира борбите низ кои минуваме и нивната помош беше непроценлива“. Сепак, тој предупредува дека индустријата останува немилосрдна: „Технологиите, платформите и парадигмите постојано се менуваат, а ние мораме брзо да научиме да бидеме во чекор“.
И покрај предизвиците, постојат примери на успеси како што е Manor Lords, кој е продаден во два и пол милиони копии од неговото објавување со ран пристап во април. Сноу Руи, ко-основач на издавачот Hooded Horse, кој стои зад стратешката игра, го припишува успехот на иновативниот пристап кон жанрот и силниот интерес на публиката пред лансирањето. „Би било речиси арогантно да не бидеме изненадени од тоа колку добро заврши играта“, признава Руи, додавајќи дека одржливоста и реалните очекувања се клучни за долгорочниот успех.
Ричс исто така ја нагласува важноста на адаптацијата и стратегијата со инди проекти. Неговата игра Loco Motive дебитираше на топ листите за најпродавани игри на Steam, што тој го припишува на добро темпиран маркетинг притисок непосредно пред објавувањето. „Нашата цел не беше блокбастер, туку да обезбедиме најдобра можна шанса за нашиот проект“, вели тој.
И додека успехот како Manor Lords е редок, Би-Би-Си известува дека алатките за развој на игри се подостапни денес од кога било досега. Ова ја отвора вратата за помали тимови со креативни и иновативни идеи. „Како љубител на игри, воодушевен сум што и покрај актуелните предизвици има простор за свежи и оригинални концепти“, заклучува Руи.
Кога станува збор за Хрватска и пазарот на игри, тој напредува од година во година, иако програмерите се соочуваат со голем број предизвици, од привлекување инвестиции до административни пречки како двојното оданочување со САД и како и нивните британски колеги со позиционирање на пазарот во врска со блокбастери на големи куќи.
Најновото истражување на Кластерот на хрватски производители на видеоигри, спроведено во соработка со А1 Хрватска, објавено на крајот на октомври, покажало дека дури 532 вработени лани учествувале во реализацијата на популарните наслови за игри, најмногу досега. Дополнително, во споредба со 2019 година, двојно се зголеми бројот на компании со повеќе од десет вработени, а за прв пат, првите десет компании за игри не генерираа најголем дел од приходите на националната индустрија.
Истражувањето исто така откри дека хрватските игри уживаат исклучителна популарност на глобално ниво. Всушност, меѓу играчите кои ја користат платформата Steam, тие беа дури три пати почести од насловите од производители од други земји. Дополнително, интересно е да се забележи дека 68 проценти од националните производители користеле вештачка интелигенција во процесот на развој на видео игри, што укажува на фактот дека се повеќе студиа се потпираат на оваа технологија за да го забрзаат развојот, да ги подобрат креативните процеси и оптимизирање на производството на игра.
„Податоците покажуваат дека хрватската индустрија за игри во изминатата година процвета и стана препознатлива на светската сцена. Во моментов во Хрватска се развиваат над 150 видео игри, што е резултат на креативноста на професионалците, но и на континуирана работа и вложување во технолошки иновации. Посебно сме задоволни од фактот што пазарот рамномерно се развива и се дистрибуира меѓу поголем број студиа за игри, бидејќи тоа придонесува за долгорочен одржлив раст на индустријата. Дополнително, клучниот факт е дека дури 23 отсто од студијата се откажале од финансиските можности кои би имале потенцијално штетно влијание врз играчите, како што се механизмите за коцкање и неправедно рекламирање. Ова е знак на високо ниво на професионализам и етика, кои се исклучително важни предуслови за квалитетен развој и иднината на националната индустрија за производство на видео игри“, изјави Александар Гавриловиќ, генерален секретар на Кластерот на хрватски продуценти на видеоигри и директор на Gamechuck Studio, по повод објавувањето на истражувањето.
„Поддршката на институциите е исклучително важна во растот на националната индустрија за видео игри. Законот за аудиовизуелни дејности од 2018 година го дефинираше производството на видео игри како аудиовизуелна дејност, со што се создаде правна рамка за негово понатамошно развивање. Оттогаш, Министерството за култура и ХАВЦ обезбедија над еден милион евра стимулации за хрватската индустрија за игри, а над еден милион евра инвестиции се од фондот Креативна Европа“, се истакнува во соопштението по повод објавувањето на истражувањето во октомври годинава.