22 Јуни, 2025
0.0312

СЕ ГРАДИ ЖЕЛЕЗНИЧКИ И ПАТЕН „ЅВЕР“ ВО ЕВРОПА: Од Данска до Германија за 7 минути низ подводен тунел

Објавено во: Економија 25 Јуни, 2024 06:40

Добивај вести на Viber

Данска и Германија се на чекор до поврзување со најдолгиот подводен железнички и патен тунел во светот. Данскиот тунел Фемарн појас ќе го намали времето на патување меѓу Скандинавија и Централна Европа.

Данскиот крал Фредерик X во понеделникот го отвори првиот дел од идниот тунел долг 18 километри под Балтичкото Море. Ќе ја поврзе јужна Данска со северна Германија и ќе придонесе за зелена транзиција на транспортниот сектор.

Врската на појасот Фемарн, која се очекува да биде отворена во 2029 година, исто така ќе го намали патувањето од сегашниот 45-минутен премин на траект на само седум минути со воз.

Ќе го поврзе Родби на данска страна со Путгартен во Германија, со понатамошни патни и железнички врски со Централна Европа и нордиските земји.

Првиот дел од тунелот Фемарнбелт е подготвен за потопување

Кралот Фредерик ја откри плочата на влезот на првиот дел од тунелот долг 217 метри, кој подоцна оваа година ќе биде потопен во ровот на морското дно на данската страна. Тој фрли паричка на неговата слика во временска капсула со предмети донирани од оние кои ги изградиле бетонските елементи.

Компанијата Sund & Baelt, која го гради тунелот, тврди дека тоа ќе биде најдолгиот подводен тунел. Ќе вклучува и електрифицирана железница. Се очекува автомобилите да можат да го преминат Балтичкото Море за 10 минути по четири ленти, а возовите тоа ќе го сторат за седум минути.

Уште во 2011 година, беше одлучено да се изгради врска помеѓу јужниот дански остров Лоланд и северниот германски остров Фемарн како потопен тунел. Работата на данска страна започна во јули 2022 година, а на германска точно една година подоцна.

Колку ќе чини Fehmarn врската?

Тунелот ќе се состои од 89 бетонски елементи кои се градат во посебен објект во Родбихавн во Лоланд, кој се нарекува најголемото градилиште во Северна Европа, а првиот елемент беше излеан во мај.

Врската Фемарн ќе чини 55,1 милијарди круни (4,8 милијарди евра) и ќе ја плаќаат корисниците, додека данската влада подоцна ќе одлучи за патарината за тунелот.

Во последниве години, Данска изгради патни и железнички врски со соседна Шведска и меѓу двата големи дански острови.

Во 2000 година, мостот и тунелската врска преку теснецот Оресунд го поврзуваа Копенхаген со третиот по големина град во Шведска, Малме, а во 1998 година беше отворен патниот сообраќај помеѓу островот Фунен, каде што се наоѓа Одензе, третиот по големина град во Данска. 

Еуправозато

Можеби ќе ве интересира

ДОМИНАНТНИОТ ГЛОБАЛЕН СОПСТВЕНИК ПОСЕДУВА ПОВЕЌЕ ОД 8.000 ТОНИ ЗЛАТО: Вреди неверојатни 985,6 милијарди долари

ДОМИНАНТНИОТ ГЛОБАЛЕН СОПСТВЕНИК ПОСЕДУВА ПОВЕЌЕ ОД 8.000 ТОНИ ЗЛАТО: Вреди неверојатни 985,6 милијарди долари

АВТОМОБИЛИ ЈА ВОДАТ ГЕРМАНИЈА ОД КРИЗА? Нарачките растат, производството на возила ја извлекува економијата од рецесија

АВТОМОБИЛИ ЈА ВОДАТ ГЕРМАНИЈА ОД КРИЗА? Нарачките растат, производството на возила ја извлекува економијата од рецесија

„КЛАСИЧЕН ПОТКУП НА ПЕНЗИОНЕРИТЕ СО ПОНИСКИ ПЕНЗИИ“: Хајредини за најавата за покачување на пензиите

„КЛАСИЧЕН ПОТКУП НА ПЕНЗИОНЕРИТЕ СО ПОНИСКИ ПЕНЗИИ“: Хајредини за најавата за покачување на пензиите

ПАДОТ НА СИЛИКОНСКАТА ДОЛИНА: Каде ќе се пишува нова технолошка историја? Ова место привлекува гиганти

ПАДОТ НА СИЛИКОНСКАТА ДОЛИНА: Каде ќе се пишува нова технолошка историја? Ова место привлекува гиганти

ТРИ КИЛОМЕТРИ МОРЕ, ВРЕДНО МИЛИЈАРДИ: Дали Иран е подготвен да и зададе удар на целата планета?

ТРИ КИЛОМЕТРИ МОРЕ, ВРЕДНО МИЛИЈАРДИ: Дали Иран е подготвен да и зададе удар на целата планета?

МАКЕДОНИЈА ГО ПРЕЗЕМА ПРЕТСЕДАВАЊЕТО СО ЦЕФ: Димитриеска Кочоска се сретна со Вуковиќ

МАКЕДОНИЈА ГО ПРЕЗЕМА ПРЕТСЕДАВАЊЕТО СО ЦЕФ: Димитриеска Кочоска се сретна со Вуковиќ

ФОТО: НИКОЛОСКИ И ТРАЈАНОВСКИ ВО АКЦИЈА: Беа во увид на патот Кичево-Охрид, најавија пуштање во употреба на делницата кај Подмоље вечерва

ФОТО: НИКОЛОСКИ И ТРАЈАНОВСКИ ВО АКЦИЈА: Беа во увид на патот Кичево-Охрид, најавија пуштање во употреба на делницата кај Подмоље вечерва

ДИМИТРИЕСКА КОЧОСКА Е ПОБОРНИК ЗА ЛИНЕАРНО ЗГОЛЕМУВАЊЕ НА ПЕНЗИИТЕ: Во септември доаѓа ново покачување

ДИМИТРИЕСКА КОЧОСКА Е ПОБОРНИК ЗА ЛИНЕАРНО ЗГОЛЕМУВАЊЕ НА ПЕНЗИИТЕ: Во септември доаѓа ново покачување

„ВЕЌЕ ПЛАЌАМЕ КАМАТИ ЗА УНГАРСКИОТ КРЕДИТ ОД КОЈ НЕМАМЕ ДОБИЕНО НИШТО“: Костадинов вели цената е веќе кажана - 2 милијарди евра!

„ВЕЌЕ ПЛАЌАМЕ КАМАТИ ЗА УНГАРСКИОТ КРЕДИТ ОД КОЈ НЕМАМЕ ДОБИЕНО НИШТО“: Костадинов вели цената е веќе кажана - 2 милијарди евра!