ТАЈНАТА СОСТОЈКА НА ОЗЕМПИК ВО ТРКА ЗА ОСВОЈУВАЊЕ НА ПАЗАР ОД 100 ИЛЈАДИ ЕВРА: Се бори за водечка позиција
Објавено во: Финансии 17 Јули, 2024
На фармацевтскиот гигант му треба повеќе семаглутид, клучна состојка во неговите лекови за дијабетес и губење на тежината. Затоа троши 8 милијарди долари за проширување на фабрика во рурална Данска каде што се случува магијата.
Откако грубо ја потцени побарувачката за своите лекови за слабеење - Оземпик и Вегови - Ново Нордиск сега започна осумгодишен проект за проширување во вредност од над 8 милијарди долари во фабрички комплекс во поранешно рибарско село надвор од Калундборг, кој треба да биде завршен во 2029 година.
Ново Нордиск се бори со американскиот производител на лекови Eli Lilli & Co. за водечка позиција на растечкиот пазар на лекови за слабеење. Колку подолго е потребно за да се засили производството на состојките, толку повеќе продажбата на компанијата ризикува да изгуби, или на Lilly или на аптеките кои обезбедуваат копии од Wegovy, благодарение на американската регулаторна дупка што им овозможува да снабдуваат верзија на лекот се додека бидејќи нема доволно.
Пазар од 100 милијарди долари
Калундборг е едно од двете места во светот каде Novo Nordisk произведува семаглутид, активната состојка во Ozempic и Wegovy. Другото е растение во Северна Каролина.
Колку внимателно инвеститорите го следат крајбрежниот дански град стана јасно во средината на мај кога веста за пожар на покрив на градилиште накратко избриша повеќе од 20 милијарди долари од пазарната вредност на компанијата. Производителот на лекови сега ги запре сите поправки на покривот додека се обидува да открие што тргнало наопаку, пишува Bloomberg.
Аналитичарите проценуваат дека Novo ќе има комбинирана продажба од повеќе од 26 милијарди долари оваа година. Лековите за слабеење најверојатно ќе станат пазар од 100 милијарди долари до 2030 година, според Goldman Sachs Group Inc.
Магијата на „домашното“ производство
За разлика од Eli Lilly, која се сврте кон надворешни производители за да го направи својот конкурентен лек GLP-1 Zepbound, Novo Nordisk го задржува производството на состојките Wegovy и Ozempic „во сопствената куќа“. Тоа е релативно невообичаен чекор за производител на лекови. Но, данскиот гигант сака да ги заштити своите производствени тајни чувајќи ги на само неколку места.
Ново Нордиск користи квасец за лекови за слабеење што ги произведува во своите капацитети со децении (не само за Оземпик), а користењето квасец и неговиот хормон GLP-1 (кој телото го произведува после оброк) значи дека е потребно подолго време за да се подигне го зголеми производството отколку што инаку би користело хемикалии за производство на активната состојка - како што тоа го прави Лили во производството на Zepbound.
Следната генерација
Производителот на лекови вработил 1.000 луѓе во Калундборг минатата година, речиси една четвртина од 4.500 вработени на локацијата, а потребни се повеќе бидејќи побарувачката за лекови GLP-1 расте. За да го реши проблемот со трудот, Ново Нордиск го преобликува градот околу својата фабрика. Во обид да го зголеми својот „човечки базен“, компанијата привлече биотехнолошки колеџ и истражувачка лабораторија како соседи, додека некои од најголемите дански универзитети планираат да почнат да нудат дипломи таму оваа есен. Во рок од четири години таму ќе учат 1.000 студенти. Гигантот, исто така, помогна во плаќањето на железничката станица до неговата фабрика, лобираше за автопат кој сега се гради и работи на изградба на повеќе куќи во градот за да се смести огромниот прилив на нов персонал.
Дополнително, опремата во новата фабричка хала, која треба да почне со производство следната година, е дизајнирана да се користи не само за еден вид лекови, туку и за други кои се уште не се одобрени. „Ова е следната генерација“, вели Ново Нордиск.
Бонитет* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.