ТВРДОГЛАВИОТ ДОЛАР ИМ ЈА „КРАДЕ“ ЗАРАБОТКАТА НА АМЕРИКАНСКИТЕ КОМПАНИИ: еве зошто останува „омилена“ валута
Објавено во: Финансии 10 Мај, 2024
Американските компаниите се соочуваат со проблем со кој не очекуваа да се соочат оваа година, а тоа е порастот на доларот, пишува Ројтерс.
- Многу учесници на пазарот веруваа дека доларот ќе падне поради намалувањето на каматните стапки што и инвеститорите и Банката на федерални резерви го планираа за 2024 година. Тие намалувања допрва доаѓаат, а индексот на доларот, кој ја мери јачината на зелената банкнота во однос на кошничката валути, е зголемен за 4 проценти во 2024 година и се искачи за околу 16 отсто во последните три години - пишува Ројтерс.
Порастот на доларот според аналитичарите може да биде проблем за некои компании. Силена валута го прави поскап за мултинационалните компании да ги претворат странските профити во долари, а исто така штети на конкурентноста на производите на извозниците. Компаниите кои се чуваат од јачината на доларот, исто така, мора да посветат ресурси на стратегии за заштита од огради што ги неутрализираат ефектите од растечката валута врз нивните крајни линии.
Сè на сè, секој 10 проценти пораст на доларот од година во година намалува околу 3 отсто од заработката на S&P 500, според проценките на BofA Global Research.
Јакнењето на доларот во последниот квартал доаѓа во период на стабилни корпоративни профити. Со повеќе од 80 проценти од S&P 500 кои ги објавија резултатите од првиот квартал, компаниите се на пат да имаат зголемена заработка за 7,8 проценти, што е зголемување од очекувањата од 5,1 отсто раст во април, според LSEG IBES.
Сепак, компаниите од Apple Inc (AAPL.O), IBM (IBM.N) и Procter & Gamble ги споменаа девизите како спротивен ветер.
Силниот долар „предизвика многу вознемиреност“, рече Ендрју Гејџ, виш потпретседател во фирмата за трезорски и финансиски решенија Кириба. Финансиските директори бараат од нивните трезорски тимови да бидат многу повнимателни во управувањето со ризикот што доаѓа од тој силен долар.
„Речиси сите практичари на девизниот курс очекуваа доларот да биде послаб оваа година со очекување на пониски каматни стапки во САД“, рече Амо Сахота, директор на фирмата за управување со девизен ризик Klarity FX во Сан Франциско. „Корпорациите ги лижеа усните, во суштина чекајќи тоа да се реализира“.
Не сите компании од S&P 500 се подеднакво погодени од промените на доларот. Секторите за информатичка технологија, материјали и комуникациски услуги се на врвот на листата со најголема меѓународна изложеност на приходи, кои собраа дури 57 отсто, 52 проценти и 48 отсто од вкупните приходи, соодветно од странство, покажаа податоците на FactSet.
Во последниот квартал, Coca-Cola објави 9 проценти спротивен ефект поради валутата, истакнувајќи дека тоа е поттикнато од девалвација на валутата на пазарите кои се соочуваат со интензивна инфлација.
За да се спречат движењата на девизниот курс што создаваат големи промени во заработката, бизнисите користат различни стратегии за заштита.
Некои фирми кои ги советуваат компаниите за управување со девизниот ризик забележаа пораст на хеџинг активноста во последниве недели, иако потивките пазари на валути го направија хеџирањето помалку итно прашање за некои компании, иако доларот порасна. Во март, индексот на нестабилноста на валутата на Дојче Банк падна на најниско ниво од септември 2021 година.
„Кон крајот на првиот квартал, видовме одредено самозадоволство на хеџинг фронтот. Нестабилноста на валутите падна на повеќегодишното ниско ниво, што доведе до недостаток на чувство на итност“, рече Џон Дојл, шеф на тргување и трговија во Монекс САД во Вашингтон. „Сепак, видовме неодамнешно зголемување на хеџингот во текот на изминатиот месец и половина“.
„Случајот за заштита од нагорни ризици од американскиот долар за остатокот од годината материјално се зголеми за американските корпорации“, велат аналитичарите за Ројтерс.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.