21 Мај, 2024
0.0317

ВИКТОР МИЗО: Автомобилската индустрија треба да се прилагоди на поголема несигурност и заситеност на пазарите

Објавено во: Македонија 26 Декември, 2020

Добивај вести на Viber

Иако не може прецизно да се предвиди ‘Новата нормала’, предвидувањата на нивото на производство, како и сценаријата за потенцијално враќање кои се анализираат периодов, се далеку под бројките од 2017 година (врвот на глобално производство на автомобили од речиси 95 милиони возила) – мрачна перспектива за намалувања на побарувачката кон снабдувачите на автомобилската индустрија во 2020 и 2021 година. Целата автомобилска индустрија треба да се прилагоди на поголема несигурност, предвидлива контракција на заситените пазари низ светот и раст на само неколку пазари, но на пониски нивоа.

Историски гледано, автомобилската индустрија се покажа како една од најдинамичните и најпрофитабилни индустрии кои брзо се адаптираа на глобалните економски процеси. Сепак автомобилскиoт сектор се соочува со зголемени предизвици во бизнис опкружувањето и многу компании веќе се подготвуваат за потенцијална рецесија. Тековниот пад на продажба на глобалниот автомобилски пазар не претставува само привремено економско забавување, се вели во анализата на Виктор Мизо, извршен директор на „Костал Македонија“ и претседател на Асоцијацијата на странски компании со технолошки напредно производство, дадена за Капитал.мк.

Некои основни двигатели на побарувачката за патнички автомобили се менуваат заедно со макроекономскиот циклус.

Еден фактор е растот на “ride hailing” и “shared mobility” односно споделената мобилност во урбанизирани средини ширум светот, што резултира кон поголемо искористување на возилата и помал број на автомобили за управување со ист број патнички километри. Демографијата е уште еден значаен фактор, особено што нето – растот на старосната популација на возачи од 15 до 65 години во САД рапидно се приближува до нула. Истиот тренд важи и за Германија. Кина е единствениот регион каде што гледаме знаци на поизрамнет циклус и побрзо враќање на нивото на производство на автомобили од 2018 година во текот на следната деценија.

Иако не може прецизно да се предвиди „Новата нормала“, предвидувањата на нивото на производство, како и сценаријата за потенцијално враќање кои се анализираат периодов, се далеку под бројките од 2017 година (врвот на глобално производство на автомобили од речиси 95 милиони возила) – мрачна перспектива за намалувања на побарувачката кон снабдувачите на автомобилската индустрија во 2020 и 2021 година. Целата автомобилска индустрија треба да се прилагоди на поголема несигурност, предвидлива контракција на заситените пазари низ светот и раст на само неколку пазари, но на пониски нивоа.

Ова се дел од главните заклучоци на анализата направена од страна на голема глобална консултантска куќа која беше објавена и споделена во јануари 2020, пред воопшто да бидат земени во предвид влијанијата од Covid-19 врз глобалната рецесија која го зафати светот.

Резултатите за оваа година ќе бидат далеку под планираните како и драстично послаби од минатата.

Во тој контекст постои генерална промена во оваа индустрија поттикната од развојот на настаните поврзани со КОВИД-19 кон агенда која е оперативно ориентирана од една страна, но и со зголемен фокус на локализација.

КОВИД-19 направи глобално раздвижување на сите аспекти вклучително суштински промени во побарувачката на возила насекаде во светот, не само од аспект на количина, но и во структурен поглед. Во таа насока, ваквите промени имаат влијание и на останатите сегменти на мобилност (на пример јавен транспорт) што се очекува да има позитивно влијание на некои пазари како што е Кина.

Западноевропската стапка на продажба падна на 12,3 милиони возила годишно во ноември, споредено со 12,7 милиони возила годишно во октомври, како резултат на вториот бран на COVID-19 кој предизвика национални блокади низ целиот регион и ја задуши надежта за продолжување на закрепнувањето кое се појави кон крајот на летото. Довербата на потрошувачите опадна, нарушувајќи ги претходните придобивки, бидејќи зголемените рестрикции и ограничувања станаа факт.

Споредено на годишно ниво, продажбата во Западна Европа во ноември беше намалена за 14,1%, што е помалку сериозен пад отколку за време на првичните блокади и рестрикции на почетокот на годината, како одраз на природата на ограничувања што вклучуваат поголема флексибилност во можноста за регистрација на нови возила, дури и ако салоните беа затворени. Сепак, во однос на минатата година, заклучно со ноември продажбата во регионот е намалена за 26,3%, со само уште еден преостанат месец во 2020 година.

Сите пет големи пазари во Западна Европа забележаа пад на продажбата на автомобили во ноември. Во Велика Британија, продажбата падна на 1,7 милиони единици годишно – најниско ниво од јуни. Во Шпанија, продажната стапка остана на разочарувачките 1,0 милион единици годишно согласно претходниот месец. За Франција, продажбата падна на 1,7 милиони единици годишно, иако овој пад ќе беше полош ако не беа доставени некои нарачани возила пред целосното заклучување на државата. Првичниот стимулациски поттик од страна на Владата за зголемување на продажба на возила на италијанскиот пазар беше речиси завршен, па затоа и продажната стапка опадна на 1,8 милиони единици годишно. Германија беше единствениот голем пазар што забележа раст на стапката на продажба, на 3,6 милиони единици годишно.

Економското опкружување е во многу лоша состојба, директно поврзано со доверба на потрошувачите која повторно тоне на сите поголеми пазари во Европа. И покрај оваа комплексна ситуација, декемвриските бројки на продажба ќе бидат зголемени заради интересот на потрошувачите да се искористат одредени стимулации (даночни и сл.) до крајот на оваа година. Во 2021 година, се очекува анемичен почеток на годината, бидејќи ниската доверба на потрошувачите негативно ќе влијае врз активноста на пазарот. Зголемување на стапката на продажба ќе биде присутно како што полека ќе се надминува кризата и ќе влегуваме во втората половина на 2021 година. Вестите за применливи вакцини кои веќе започнаа да се администрираат во САД, Канада и Велика Британија даваат позитивни сигнали за ваква прогноза, но сепак мора да се има доза на претпазливост бидејќи масовната имунизација ќе потрае и уште еден скок на инфекции сè уште не може да се исклучи.

Можеби ќе ве интересира

ПРОМЕНИ НА НАСЕЛЕНИЕТО ВО ЕВРОПА: Македонија со „црн“ рекорд

ПРОМЕНИ НА НАСЕЛЕНИЕТО ВО ЕВРОПА: Македонија со „црн“ рекорд

ПАЛЕВСКИ ОСТАНУВА ВО ПРИТВОР УШТЕ 30 ДЕНА: Постои опасност од бегство, влијание врз сведоци или да го повтори делото

ПАЛЕВСКИ ОСТАНУВА ВО ПРИТВОР УШТЕ 30 ДЕНА: Постои опасност од бегство, влијание врз сведоци или да го повтори делото

ЗА ИЏЕТ МЕМЕТИ: Обвинителството бара мерки на претпазливост и одземање на пасошот

ЗА ИЏЕТ МЕМЕТИ: Обвинителството бара мерки на претпазливост и одземање на пасошот

ИЉАЗИ ЗА БЕЌАРОВСКИ: Времето на докторот од времето на друже Тито помина

ИЉАЗИ ЗА БЕЌАРОВСКИ: Времето на докторот од времето на друже Тито помина

ПАЛЕВСКИ: Не сум ги сторил убиствата, имам докази

ПАЛЕВСКИ: Не сум ги сторил убиствата, имам докази

МАРИНАКИС: Нема ратификација на Меморандумите од Преспа во сегашната ситуација

МАРИНАКИС: Нема ратификација на Меморандумите од Преспа во сегашната ситуација

КАТИМЕРИНИ: Атина ќе почека владата на Северна Македонија да положи заклетва пред да одлучи за дејствијата што ќе ги преземе

КАТИМЕРИНИ: Атина ќе почека владата на Северна Македонија да положи заклетва пред да одлучи за дејствијата што ќе ги преземе

ВМРО-ДПМНЕ ги подигна 58-те пратенички мандати

ВМРО-ДПМНЕ ги подигна 58-те пратенички мандати

Фантомските работници од „Токсикологија“ подигнале решенија за работа само од организациската директорка

Фантомските работници од „Токсикологија“ подигнале решенија за работа само од организациската директорка