27 Април, 2024
0.0278

ВРЕМЕТО НА ИСПОРАКА НА ПАРНО МОЖЕ ДА СЕ НАМАЛУВА И ЗА ДВА ЧАСА, А ЗАГРЕВАЊЕТО НА ОБЈЕКТИ И ЗА 30 ОТСТО - што предвидува Уредбата за кризна состојба во снабдувањето

Објавено во: Економија 20 Јануари, 2022

Добивај вести на Viber

Редукција на снабдувањето со парно, и во часовите, и во обемот. Ова е одредено со Уредбата за кризна состојба во врска со парното, или, како што се нарекува со целосното име Уредба за критериумите и условите за прогласување на кризна состојба во случаи на временски и природни непогоди, хаварии и нарушувања на пазарот на топлинска енергија во кризна состојба, начинот на снабдување со топлинска енергија во кризна состојба, како и правата и обврските на носителите на лиценци за вршење на дејности на пазарот на топлинска енергија.

Оваа Уредба, како што стои на самиот документ, стапила на сила од 15 јануари.

Ова се случува во време кога се планира управувањето со БЕГ и Топлана Скопје Север од петок неделава да се најде во рацете на ЕСМ, се до крајот на грејната сезона. Тоа, пак, доаѓа по владината одлука со цел да се реши проблемот со парното затоплување во главниот град, а скопјани според најавите на Владата, ќе треба да добиваат дополнителни три часа греење.

Министерот за економија, Крешник Бектеши, завчера изјави дека преку ЕСМ ќе се стабилизира пазарот на топлинска енергија, откако во решавањето на проблемот не се вклучија Градот Скопје и општините.

„Ние не субвенционираме приватни фирми и затоа е донесена одлука да се преземе од страна на ЕСМ, која е фирма во 100 процентна сопственост на државата, и ќе излеземе во пресрет на граѓаните, преку ЕСМ,а не преку БЕГ. Преку државната ЕСМ ќе се покрива разликата од реалната и постојната цена за корисниците“, изјави Бектеши.

Фактор постави прашања и до ЕСМ, и до кабинетот на вицепремиерот Фатмир Битиќи, колку ќе ја чини државата управувањето на ЕСМ со БЕГ, но се до подготовката на овој текст таков одговор не добивме.

Инаку, во Уредбата е наведено дека правата и обврските на носителите на лиценци се одредуваат согласно со Законот за управување со кризи.

Во време на кризната состојба можат да се преземат неколку мерки, а дел од нив се помала испорака на топлинска енергија.

Првиот степен е намалување на времето на испорака на топлинска енергија на потрошувачите за два часа дневно. Потоа, вториот степен е намалување на испорачаната топлинска енергија на деловни објекти и органи на државната и локалната власт за 30 отсто во однос на потребната топлинска енергија.

Инаку, како критериуми врз основа на кои се прогласува кризна состојба во снабдувањето со топлинска енергија се наведени состојбата на производствените и дистрибутивните капацитети на системот за топлинска енергија во земјава, расположливите количини на топлинска енергија од домашно производство во однос на планираните потреби и прогнозите на потрошувачка на топлинска енергија, како и нарушувањето на пазарите на енергија.

Како услови за прогласување на кризна состојба се наведени целосно или делумно нефункционирање на дистрибутивниот систем на топлинска енергија предизвикано од временски или природни непогоди или хаварии, траен испад на производствени капацитети за топлинска енергија поради хаварија или недостиг на енергенси за производство на топлинска енергија или неможност испадот да се покрие со расположливата резерва во производство на топлинска енергија, недостиг на топлинска енергија, како инепредвиден значителен пораст на цената на енергенсите за производство на топлинска енергија за одреден временски период.

Во Уредбата се предвидува и дека постојаното следење, анализирање и проценување на состојбата на пазарот на топлинска енергија во земјава, ќе го прави Комисија формирана од министерот надлежен за работите од областа на енергетиката, составена од осум члена и тоа по еден претставник од редот на високи раководни функции во Министерството, потоа Регулаторната комисија за енергетика, еден преставник од ЗЕЛС и пет претставници од носителите на лиценци на пазарот на топлинска енергија.

Мандатот на членовите на Комисијата изнесува четири години. Со работата на Комисијата раководи претседател кој е од редот на нејзините членови и се назначува од страна на министерот. Комисијата врз основа на доставените анализи врши проценка на состојбите со снабдувањето со топлинска енергија во земјава, изготвува и доставува до министерот информација со проценка на ризик од настанување на кризна состојба во снабдувањето, ја следи состојбата со погонската подготвеност на системите за производство и дистрибуција на топлинска енергија и му предлага на министерот преземање на мерки за обезбедување на сигурноста во снабдувањето со топлинска енергија, ја следи состојбата на пазарот на топлинска енергија и во соработка со носителите на лиценци му предлага на министерот преземање на мерки за ублажување на нарушувањата на пазарот на топлинска енергија, а и ги разгледува плановите за постапување во кризна состојба изготвени од операторите на дистрибутивните системи кои се доставуваат до Министерството за нивно одобрување согласно Законот за енергетика.

Проценката на ризик за настанување на кризна состојба се изготвува од страна на Комисијата врз основа на анализите подготвени од операторите, во соработка со останатите учесници на пазарот, за настанување на целосно или делумно нефункционирање на дистрибутивниот систем на топлинска енергија предизвикано од временски или природни непогоди или хаварии, потоа настанување на траен испад на производствени капацитети за топлинска енергија поради хаварија или недостиг на енергенси, можност за користење на алтернативно гориво за производство на топлинска енергија, недостиг на топлинска енергија и состојба на пазарот на топлинска енергија.

„По прогласување на кризна состојба Комисијата постојано ја следи состојбата и доколку пред истекот на рокот за кој е програлсена кризна состојба, состојбата на пазарот на топлинска енергија значително се подобри, Комисијата може да предложи превземените мерки од оваа уредба, да се сведат на минимум се до завршувањето на кризната состојба. По прогласување на кризна состојба Комисијата при следење на состојбата, доколку оцени дека не постојат причини истата да продолжи, министерот ќе и укаже на Владата на потребата за престанување кризната состојба“, се вели во Уредбата.

Особено се интересни мерките што се преземаат во кризна состојба.

Заради создавање услови за снабдување со топлинска енергија во услови на кризна состојба, во зависност од проценките може да се преземаат следните мерки. Прво, мерки утврдени во плановите од оваа уредба, склучување на договори за уредување на меѓусебните односи помеѓу вршителите на енергетските дејности на пазарите на енергија заради обезбедување на сигурност во снабдувањето, ограничување на потрошувачка на топлинска енергија, како и обезбедување на дополнителни количини на топлинска енергија. Финансиските средства потребни за реализација на мерките се обезбедуваат од сопствени извори на носителите на лиценци за вршење на енергетските дејности или од Буџетот на земјава во согласност со закон.

„Мерките за ограничување на потрошувачката при недостиг на топлинска енергија ги координираат операторите на дистрибутивните системи. Пред да започнат со спроведувањето на плановите операторите на дистрибутивните системи, како и производителите и снабдувачите со топлинска енергија прво меѓусебно соработуваат и разменуваат информации потребни за спроведување на мерките, потоа, ги искористуваат сите можности кои ги имаат на располагање за обезбедување на недостигот на топлинска енергија, па ги известуваат потрошувачите преку средствата за јавно информирање за примената на мерките утврдени со оваа уредба, како и за предвиденото времетраење на применетите мерки, а кога тоа е можно и во пократок временски рок. Операторите на дистрибутивните системи за топлинска енергија ја следат примената на мерките и доставуваат дневни извештаи до Комисијата“, се вели во Уредбата.

Во зависност од настанувањето на условите поради кои е прогласена кризната состојба, како и од обемот на недостигот на топлинска енергија, се применуваат следните степени на ограничување на потрошувачката на топлинска енергија, се нагласува во Уредбата.

Првиот степен е намалување на времето на испорака на топлинска енергија на потрошувачите за два часа дневно. Потоа, вториот степен е намалување на испорачаната топлинска енергија на деловни објекти и органи на државната и локалната власт за 30 отсто во однос на потребната топлинска енергија. Исто така, операторите на дистрибутивните системи за топлинска енергија прават проценка на недостатоците на топлинска енергија и даваат предлог до Комисијата за утврдување на степенот на ограничување на потрошувачката на топлинска енергија.

Н.Н.Ф.

Можеби ќе ве интересира

НАЦИОНАЛНО БИРО ЗА ОСИГУРУВАЊЕ: Цената на авто осигурувањето е непроменета од 2008 година, реално е покачувањето

НАЦИОНАЛНО БИРО ЗА ОСИГУРУВАЊЕ: Цената на авто осигурувањето е непроменета од 2008 година, реално е покачувањето

ВО ГЕРМАНИЈА СЀ ПОВЕЌЕ СЕ ЧУВСТВУВААТ ПОСЛЕДИЦИТЕ ОД КРИЗАТА: Пристигна загрижувачка оценка

ВО ГЕРМАНИЈА СЀ ПОВЕЌЕ СЕ ЧУВСТВУВААТ ПОСЛЕДИЦИТЕ ОД КРИЗАТА: Пристигна загрижувачка оценка

CGTN-GLOBAL SOUTH VOICES: „Прекумерен капацитет или страв од подемот на Кина?“

CGTN-GLOBAL SOUTH VOICES: „Прекумерен капацитет или страв од подемот на Кина?“

ПОРАЗИТЕЛНО: Приближно 70 отсто од фабриките во Русија се соочуваат со недостиг на работници

ПОРАЗИТЕЛНО: Приближно 70 отсто од фабриките во Русија се соочуваат со недостиг на работници

Бугарскиот „Флекс Кредит“ ќе врти кај должници и ќе бара наплата за компании

Бугарскиот „Флекс Кредит“ ќе врти кај должници и ќе бара наплата за компании

„Алкалоид“ добитник на „Патент на годината за 2023“ за иновативниот „Омепразол“ во течна форма

„Алкалоид“ добитник на „Патент на годината за 2023“ за иновативниот „Омепразол“ во течна форма

Трендафилов: Газдите пријавуваа исчезнување на Непалките зошто им го платија патот до тука

Трендафилов: Газдите пријавуваа исчезнување на Непалките зошто им го платија патот до тука

Кина има за цел да склучи повеќе договори за слободна трговија, ветувајќи зголемена отвореност

Кина има за цел да склучи повеќе договори за слободна трговија, ветувајќи зголемена отвореност

НАЈГОЛЕМИТЕ ЕКОНОМИИ ГИ ПОДБРАА БОГАТАШИТЕ: Милијардерите да плаќаат даноци за да ја надоместат штетата на светот

НАЈГОЛЕМИТЕ ЕКОНОМИИ ГИ ПОДБРАА БОГАТАШИТЕ: Милијардерите да плаќаат даноци за да ја надоместат штетата на светот