ЕВЕ КОЛКУ ДОЛГО ЌЕ СЕ МЕНУВА РУТАТА ЗАРАДИ НЕМИРИТЕ НА ЦРВЕНОТО МОРЕ: Ова се проценките
Објавено во: Свет 19 Февруари, 2024
Службеникот на компанијата А.П. Молер Маерск во средата рече дека компанијата очекува да продолжи да ги избегнува рутите низ Црвеното Море во втората половина на годината, што е знак дека тензиите предизвикани од нападите на милитантите Хути во регионот може да претставуваат долгорочни предизвици за глобалната поморска индустрија.
Регионалниот директор на Maersk за Северна Америка, Чарлс ван дер Стин, изјави за CNBC дека компанијата „не гледа никакви промени во Црвеното Море во скоро време“ и дека клиентите треба да очекуваат подолгите транзитни рути да траат „преку вториот и потенцијално третиот квартал од оваа година“.
Тој додаде дека клиентите треба „да воведат продолжување на вкупното време на транзит во нивниот синџир на снабдување“, бидејќи бродовите на Maersk моментално се движат по подолги рути околу Кејп Добра Надеж во Јужна Африка за да избегнат пловење низ Црвеното Море.
Maersk се обидуваше да го компензира ова долго време со додавање дополнителен капацитет на бродот во својот распоред, рече ван дер Стин.
Коалицијата со САД продолжува со нападите
Коалицијата предводена од САД продолжува да одговара на нападите на милитантите Хути во Црвеното Море - во вторникот американските сили објавија „самоодбранбен напад“ врз противбродски ракети во Јемен контролиран од Хутите, за кои милитантите наводно „се подготвувале да ги лансирање на бродови во Црвеното Море“, беше кажано од американската централна команда.
Кон крајот на минатата година, милитантите во Јемен - поддржани од Иран - почнаа да ги напаѓаат бродовите што пловеа низ Црвеното Море, за кои тврдеа дека се движеле кон Израел.
Тие го направија ова за да ја изразат својата поддршка за Хамас поради војната меѓу Хамас и Израел. Како одговор на нападите врз комерцијалните бродови, САД формираа мултинационална коалиција за борба против милитантите во декември, и оттогаш коалицијата изврши неколку воздушни напади.
И покрај нападите, Maersk на 5 јануари објави дека ќе ги пренасочи сите бродови од Црвеното Море до Кејп на добра надеж „до натамошно известување“.
Тие ја донеле таа одлука откако еден од нивните бродови, Maersk Hangzhou, кој пловел под знамето на Сингапур, бил неколкупати нападнат во Црвеното Море.
Со пренасочување на комерцијалните бродови, времето на транзит се зголеми за 30 проценти, според неодамнешниот извештај на JP Morgan.
Во извештајот се наведува и дека ваквата состојба ги зголемува транспортните трошоци, а овие трошоци може да се прелеат на цените на транспортираната стока и со тоа повторно да предизвикаат инфлација.
Сепак, во извештајот се наведува дека секое влијание врз цените би можело да биде ублажено од некои други фактори.
Акциите на Maersk паднаа минатата недела откако компанијата го запре планираниот откуп на акции и предупреди на пад на профитот.
Компанијата рече дека очекува привременото зголемување на тарифите на товарот предизвикано од конфликтите да не трае, што може да создаде нови проблеми за транспортната индустрија.
Автор на оригиналниот напис: Џејмс Фарел, Форбс
Линк:Maersk Says Red Sea Detours Could Extend To Second Half Of 2024