ЕВЕ ШТО ДА ПРАВИТЕ АКО СЕ СОМНЕВАТЕ ВО КВАЛИТЕТОТ НА ХРАНАТА И ПИЈАЛОЦИТЕ: По неколкуте случаи со труење кои го тресат регионот, потрошувачите се видно загрижени
Објавено во: Анализа 09 Ноември, 2023
Важноста на одговорното и транспарентно однесување на компаниите во случаите на труење со храна и пијалоци, како онаа што во моментов го тресе регионот, но и Германија и САД, според експертите е клучна.
- Играњето со довербата на потрошувачите е најмалку пожелно нешто што може да ви се случи, посочува експертот Стефан Ивановиќ за српски „Блиц Бизнис“, кој има над 20 години искуство во најголемите меѓународни и регионални компании од централна Европа и како консултант во бројни проекти за економска поддршка.
Тој вели дека луѓето имаат голема верба во брендовите, а тоа не мора да се однесува само на реномирани, туку може да бидат и мали фирми „од соседството“ или некое друго домашно производство.
- Секоја компанија се карактеризира со некоја криза која треба да ја реши, а клучно е да се утврди причината или причината зошто тоа се случило, а тоа може да биде човечкиот фактор, проблеми во транспортот и слично. Колку е поголема и подобро организирана компанијата, толку помалку има можности за контаминација на производите - објаснува нашиот соговорник.
Одговорното однесување на компанијата е клучно
Ивановиќ нагласува дека производот треба веднаш да се повлече за да се спречи понатамошно ширење на проблемот, што веднаш го прават одговорните брендови.
- Во принцип, ако видите дека по ден-два никој не зборува за проблемот, станува сомнителна приказна. Кога ќе му верувате на некого да ви каже дека не е во право затоа што сите грешат, луѓето повеќе ќе му веруваат на тој став. Вака работат одговорните продуценти - заклучува нашиот соговорник.
На ваквото однесување соодветствува и постапката на компанијата „Кока-Кола“, а начинот на кој понатаму ќе реагира и ќе го реши проблемот може да биде позитивен во очите на потрошувачите и уште повеќе да ја зајакне нивната доверба.
Кога се случува само труење или некоја слична штета, производителите обично се обидуваат да го решат проблемот што е можно поскоро и престануваат да зборуваат за тоа што е можно поскоро, па се случува податоците за тоа што се случило да не се доволно транспарентни, што Ивановиќ го смета за најголем проблем.
- Треба да се настојува да се обезбеди што поголема транспарентност, да се освестат потрошувачите за ситуацијата, дали навистина се случила, но важен е и начинот на кој тоа ќе се регулира - изјави Стефан Ивановиќ.
„Порано прописите беа многу различни“
На прашањето за контроверзните супстанци кои се почесто се наоѓаат во храната и пијалоците во различни земји во светот, тој вели дека понекогаш проблемот може да биде што прописите во некои од нив понекогаш се многу различни.
- Кога извезувате производ, треба да бидете свесни што се случува на тој конкретен пазар. Извозниците најчесто го оптимизираат нивното производство да биде целосно по најстроги критериуми - вели Ивановиќ. Тој додава дека покрај царинските бариери може да се случат и некои други притисоци врз стопанството, па се проширува прашањето за регулативата - вели тој.
Тој објаснува дека во тој случај контролата на повеќе нивоа е најважна.
- Во прехранбената индустрија имате контрола на квалитетот на неколку точки, што ги намалува сите потенцијални ризици во најмала можна мера. Теоретски, нешто секогаш може да се случи, но оваа контрола на повеќе нивоа е гаранција дека сите можни неуспеси се елиминираат.
- Производството според HACCP и воопшто според сите стандарди што се овде на сила и кои ги обврзуваат сите производители, треба да се применува, но понекогаш самите производители се трудат да направат нешто сами. Тоа се претежно мали компании, додека големите брендови не ги следат стриктно овие прописи, туку нивните регулативи се уште поригорозни отколку што пропишуваат државите, токму за да не се случуваат такви работи - објаснува тој.
Читање декларации
Тој се осврна и на важноста на декларациите за прехранбените производи, кои можат да бидат своевидна превенција.
- Изјавите се задолжителни. На насловната страна имаш напишано работи кои производителот може да ги прави на начин што е дефиниран со закон и прописи за декларирање на стоки. Декларациите треба да ја содржат суштината на нештата и внимателното читање може да открие многу за самите производи - објаснува тој.
Тој објасни дека истражувањето на потрошувачите за односот кон информациите за пакувањето на храната, кое го направил со неговите колеги, покажало дека потрошувачите имаат најголема доверба во независен експерт. Ивановиќ истакна дека има многу поголема тежина од било што декларирано од контролата или производителот, понекогаш дури и повеќе од некои државни инспекции, но тие сепак уживаат многу висок степен на доверба кај потрошувачите.
Труење со вода и чипс
Хрватска „Кока-кола“ вчера потврди дека имало еден случај на труење на едно лице во Риека со нивниот производ од линијата за минерална вода „Ремеркеле“ (Romerquelle Emotion Blueberry Pomegranate) во стаклено шише од 330 милилитри.
Исто така, од Германија стигна вест за труење на две тинејџерки со хот чипс „Хот чип предизвик“.
Двата производи се повлечени од продажба.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.