Кога километражата „зборува лага“: Илјадници Македонци купуваат автомобили со вратена километража
Објавено во: Финансии 17 Ноември, 2025 07:10
По колку поминати километри станува тешко да се продаде автомобил – и зошто половните возила на македонскиот пазар се „подмладени“ барем за 100.000 километри?
Една од најболните теми при купување половен автомобил е километражата. Без разлика колку добро изгледа возилото, бројот на изминати километри е оној што одлучува – и за цената, и за довербата. Од друга страна, секој што продава половно возило знае дека со секој изминат километар шанските за продажба паѓаат, па затоа многумина прибегнуваат кон враќање на километражата, со што автомобилот лажно „се подмладува“.
По колку километри автомобилот станува „тешко продадлив“
Според автоексперти со кои разговараше „Фактор“, клучниот праг е помеѓу 150.000 и 200.000 километри. Токму во тој интервал почнуваат првите поголеми амортизации и доаѓа време за голем сервис, кој чини од најмалку 200 евра, ако се користат оригинални делови.
– Кога возилото ќе ја помине таа граница, најчесто треба да се менуваат ремени, куплунг-сетови, а често и да се чисти ДПФ-филтерот и катализаторот. Возачите избегнуваат вакви трошоци и најлесно им е да го продадат возилото пред сервис – објаснува Мартин П., професионален возач и авто-дијагностичар.
Сопствениците на автоплацови додаваат дека возилата со над 200.000 километри тешко наоѓаат купувач, додека под 100.000 километри најчесто предизвикуваат психолошка сигурност кај купувачите.
„Подмладување“ за 3.000 денари
Но колку од тие возила навистина имаат толку километри? Според еден авто-електричар кој инсистираше на анонимност, повеќето возила со „пристојна километража“ всушност поминале двојно повеќе.
– Враќањето на километражата денес е прашање на триесет секунди и неколку илјади денари. Со обичен дијагностички кабел и лаптоп, бројачот се репрограмира преку ОБД-системот. Цената за таква услуга се движи меѓу 1.000 и 3.000 денари – вели тој.
Многу возачи не знаат дека автомобилот ја „памети“ километражата и во моторот и во електронскиот клуч. При сервисна проверка може да се види вистинската состојба – понекогаш и шокантна разлика од 400.000 до 500.000 километри.
Како да се заштитите од измама
Експертите предупредуваат дека оваа пракса е незаконска, но тешко се докажува. „Фалсификувањето бројки“ се прави во сивата зона – преку препораки, пријатели и неформални сервиси.
Поради тоа, купувачите се советуваат никогаш да не купуваат половен автомобил без дијагностика во овластен сервис, каде може да се провери вистинската километража во сите модули на возилото.
На интернет веќе се нудат и универзални уреди за корекција по цена од само 15.000 денари, што дополнително ја олеснува измамата.
Заклучок: бројачот може да лаже, но амортизацијата не
Возило со „подмладена“ километража може краткорочно да изгледа како добра зделка, но за кусо време вистината излегува на виделина – преку скапи поправки, неисправни делови и скриени дефекти. Затоа, експертите советуваат: пред купување, проверете ја вистинската километража – бројачот може да се избрише, но историјата на возилото не.
Фото:Пикселс
Можеби ќе ве интересира
Ова се просечните годишни плати во европските земји: Разликите се огромни, еве зошто
Рекорд на сите времиња: Илон Маск е најбогатиот човек во човечката историја
„Њујорк тајмс“: Фирмата на зетот на Трамп - Кушнер се повлекува од договорот за изградба на хотел во Србија
Голем скандал во автомобилската индустрија: Возачите плаќале повеќе, производителите на батерии казнети со 72 милиони евра
Димитриеска-Кочоска: Буџетот е во одлична кондиција и обврските нема да останат несервисирани
Европските индекси растат, цените на златото повторно се близу до историски максимуми
Рекорд на пазарот на недвижности: Пентхаус во Дубаи продаден за речиси 130 милиони евра
Дали се руши хрватскиот сон? Половина од платата оди за даноци, становите се прескапи, подобро е дома
„Ти си Балканец, ќе ни работиш за џабе“: Што навистина значи животот и работата во Швајцарска




