05 Декември, 2025
0.0299

КОЛКУ ЌЕ ВЕ ЧИНАТ ДОБРИ И КВАЛИТЕТНИ ЗИМСКИ ГУМИ? Внимавајте на овие грешки при нивно купување

Објавено во: Финансии 01 Декември, 2025 07:40

Добивај вести на Viber

Зимата е пред врата, а многу возачи повторно се соочуваат со прашањето дали треба да инсталираат гуми за сите сезони и со тоа да ја поедностават грижата за автомобилот, или е побезбедно да се префрлат на зимски гуми, наменети исклучиво за постудени периоди. Сомнежите се дополнително засилени со законските обврски што стапија во сила на 15 ноември, кога е пропишано да се има соодветна зимска опрема.

Затоа, се поставува прашањето дали летните гуми треба да се менуваат ако нема синџири или дали важи исклучок ако автомобилот веќе е опремен со гуми за сите сезони. За да се донесе правилна одлука, важно е да се разберат разликите помеѓу видовите гуми, но и да се проценат сопствените потреби, бидејќи барањата за возење зависат од локалната клима, дневните рути и условите на патот.

Зимските гуми лесно се препознаваат по симболот на планина со снегулка и се специјално дизајнирани да обезбедат сигурно прилепување во ладни услови.

Нивната шара е исполнета со бројни жлебови што создаваат дополнителни рабови за прилепување на снег и мраз, а соединението од кое се направени останува еластично дури и на многу ниски температури. Затоа тие нудат супериорна безбедност во зимски услови, иако се трошат побрзо на суви или топли патишта и не обезбедуваат иста прецизност на управување како летните гуми.

Гумите за сите сезони се стремат да ги комбинираат предностите на летото и зимата, што ги прави практично решение за возачите во области со умерена клима. Нивната предност е повеќенаменската употребливост, помалата бучава, добрата издржливост и економичноста, а тие се сè почест избор бидејќи избегнуваат трошоци за два сета гуми и сезонски замени.

Сепак, иако напреднале и нудат сè подобри перформанси, важно е да се нагласи дека гумите за сите сезони нужно претставуваат компромис. Тие не можат да го постигнат нивото на прилепување што го нудат летните гуми на високи температури, ниту пак можат да се споредат со безбедноста на зимските гуми во длабок снег и на замрзнати површини.

Затоа, изборот на вистинските гуми е директно поврзан со условите на возење. Возачите кои возат во местата каде што снегот е редок, честопати ќе бидат задоволни со гуми за сите сезони. Спротивно на тоа, во планинските области или на патишта што редовно замрзнуваат во зима, зимските гуми не се луксуз, туку неопходност. Тие не само што ги скратуваат растојанијата на запирање за дури 40 проценти, туку и обезбедуваат стабилност на возилото во ситуации каде што момент на невнимание може да има сериозни последици.

При монтирање на зимски гуми, исклучително е важно да се монтира сет од четири идентични гуми. Комбинирањето на две зимски гуми со две летни или гуми за сите сезони може сериозно да ја наруши стабилноста на возилото, да предизвика неконтролирано лизгање и да ги продолжи растојанијата на запирање.

Исто така, иако гумите за сите сезони носат финансиски и логистички предности, тие се најпогодни за возачи кои возат помала годишна километража, возат во умерени услови и не се соочуваат со продолжен мраз или силен снег.

Зимските гуми ја задржуваат својата флексибилност дури и на -10 °C, додека гумите за сите сезони стануваат поцврсти на +4 °C и нудат помалку прилепување. Нивниот подлабок профил и посебен шарен шаблон се дизајнирани ефикасно да го надминат снегот и кашата, додека гумите за сите сезони обезбедуваат најдобри перформанси само во услови каде што нема големи температурни екстреми. Како заклучок, иако технолошкиот напредок ги направи гумите за сите сезони значително подобри отколку што беа пред една деценија, возачите кои сакаат максимална безбедност во текот на зимата сè уште не можат да погрешат со зимските гуми, пишува Jutarnji.hr

Накратко:

– Зимските гуми нудат подобри перформанси на снег и мраз: Зимските гуми се подобра опција во области со снег и мраз.

– Гумите за сите сезони се најпогодни за области со мала или никаква разлика помеѓу летото и зимата; области каде што има мала или никаква разлика помеѓу летото и зимата.

– Гумите за сите сезони се добри за употреба преку целата година, но се трошат побрзо кога се изложени на екстремни услови.

– Зимските гуми имаат специјално соединение на шарите кое е дизајнирано да остане флексибилно на пониски температури, обезбедувајќи подобро прилепување, така што можете да застанете до 40 проценти порано од гумите за сите сезони.

– Зимските гуми всушност имаат подобро прилепување на -10°C отколку гумите за сите сезони на +4°C.

– Зимските гуми исто така имаат подлабоки длабочини на шарите и различни шари кои се дизајнирани да ви помогнат да возите низ снег и кашеста маса.

Најевтините зимски гуми (на пример за мали градски автомобили, димензии околу 155/70R13 до 165/70R14) се продаваат за околу 1.800 – 2.300 денари по гума. 

За поголеми/попристојни гуми (на пример 205/55R16) цените се почесто околу 4.500 – 5.500 денари по гума. 

Сет од 4 зимски гуми за компактен или среден автомобил често излегува меѓу ~7.000 и 11.000 денари, во зависност од брендот и димензијата. 

Што значи тоа за возачите?

Ако имаш мал автомобил и земеш евтини зимски гуми, веројатно ќе потрошиш ~7.500 – 9.500 денари за цел сет од 4 гуми — што е прилично достапна опција.

За поголеми автомобили и повисок квалитет, треба да предвидиш ~18.000 – 22.000 денари за комплет гуми.

Добра идеја е да споредиш понуди ― понекогаш брендовите со повисок квалитет нудат подолг век и подобра безбедност на зимски патишта, па вложувањето може да се исплати.

Бизпортал/фактор.мк


* Македонска берза и оваа година во соработка со Фактор доделува повеќе награди во различни категории за „Акција на годината“ при тргувањето со хартии од вредност.
Еден од критериумите за доделување на признанијата ќе биде и мислењето на јавноста. Гласањето ќе се одвива до 12 декември, а предвиден термин за доделувањето на самите награди е 23 декември.
Од таму, може да гласате за едно од следните котирани друштва:

Можеби ќе ве интересира

„Од почетокот на годинава наплативме приходи од 1,95 милијарди евра“: Николовски објави дека бележат раст во сите сектори

„Од почетокот на годинава наплативме приходи од 1,95 милијарди евра“: Николовски објави дека бележат раст во сите сектори

РОДИМЕ МАЈКО СО КСМЕТ И ВРАБОТИМЕ ВО АГЕНЦИЈА – „регулираат“ железнички сектор и имаат вртоглави плати

РОДИМЕ МАЈКО СО КСМЕТ И ВРАБОТИМЕ ВО АГЕНЦИЈА – „регулираат“ железнички сектор и имаат вртоглави плати

СТАН ВО НЕА ПОТИДЕЈА - ХАЛКИДИКИ ЗА 49 ИЛЈАДИ ЕВРА! Има поглед на море и големина од 60 метри квадратни

СТАН ВО НЕА ПОТИДЕЈА - ХАЛКИДИКИ ЗА 49 ИЛЈАДИ ЕВРА! Има поглед на море и големина од 60 метри квадратни

Експерт од Microsoft се сели во Apple – Ова е новиот раководител на вештачката интелигенција

Експерт од Microsoft се сели во Apple – Ова е новиот раководител на вештачката интелигенција

Фриленсери, издавачи на станови преку платформи, добивка од криптовалути - секој прилив од странство мора да се пријави

Фриленсери, издавачи на станови преку платформи, добивка од криптовалути - секој прилив од странство мора да се пријави

АКО СИТЕ ДЕНЕС НАПРАВАТ ПРЕКРШОК ОД 45 ЕВРА, ЗА 65 ИЛЈАДИ ВОЗИЛА, МВР ЌЕ ИНКАСИРА БЛИЗУ 3 МИЛИОНИ ЕВРА: Еве што вели пресметката

АКО СИТЕ ДЕНЕС НАПРАВАТ ПРЕКРШОК ОД 45 ЕВРА, ЗА 65 ИЛЈАДИ ВОЗИЛА, МВР ЌЕ ИНКАСИРА БЛИЗУ 3 МИЛИОНИ ЕВРА: Еве што вели пресметката

ПЕНЗИОНЕРИТЕ ПРЕД УСТАВЕН ГО ИЗРАЗИЈА РЕВОЛТОТ: „Се бориме за корка леб и лекови“

ПЕНЗИОНЕРИТЕ ПРЕД УСТАВЕН ГО ИЗРАЗИЈА РЕВОЛТОТ: „Се бориме за корка леб и лекови“

Новогодишните елки поскапени – најмногу барани моделите до 2 метри

Новогодишните елки поскапени – најмногу барани моделите до 2 метри

АКЦИОНЕРИТЕ НА ТИКВЕШ НАСКОРО ЌЕ СЕ ОПАРАТ – дефинирана сумата по акција, парите ќе треба да легнат најдоцна до први март

АКЦИОНЕРИТЕ НА ТИКВЕШ НАСКОРО ЌЕ СЕ ОПАРАТ – дефинирана сумата по акција, парите ќе треба да легнат најдоцна до први март