КВАЛИТЕТ ЗА БОГАТИТЕ, ЃУБРЕ ЗА СИРОМАШНИТЕ! Измамата на големите светски прехранбени компании
Објавено во: Економија 10 Ноември, 2024
Квалитетот на производите на светски познатите прехранбени компании „Пепсико“, „Нестле“ и „Унилевер“ не е ист во богатите и сиромашните земји, а да биде уште полоша во сиромашните земји овие производи се толку лоши што не се ни здрава за употреба.
Оваа измама беше посочена од непрофитната организација Food Access Initiative (ATNI), чии експерти го анализираа квалитетот на производите и дојдоа до заклучок дека производите што ги продаваат овие компании во земјите со ниски приходи се помалку здрави во споредба со производите. пазарат во богатите земји.
За анализата, организацијата го користела системот за оценување „Health Star Rating“, кој ги рангира производите на скала од еден до пет во зависност од тоа колку се здрави. Оценката над 3,5 се смета за здрав избор, а петката е највисоката оценка.
Експертите заклучија дека просечната оценка за производите на глобалните прехранбени компании што се продаваат во земјите со ниски приходи е 1,8, додека нивните производи што се продаваат во побогатите земји добија просечна оценка од 2,3.
– Најголемите светски прехранбени компании како „Пепсико“, „Нестле“ и „Унилевер“ во земјите со ниски приходи продаваат производи кои се помалку здрави во споредба со производите што ги продаваат во побогатите земји – се вели во извештајот на АТНИ објавен на 7. ноември 2024 година
Од организацијата нагласија дека толку низок рејтинг добиле затоа што не се здрави.
- Јасно е дека она што го продаваат компаниите во најсиромашните земји во светот не се здрави производи - изјавија за Ројтерс од организацијата АТНИ.
Британската агенција наведува дека „Нестле“ на извештајот одговорила со соопштение во кое се наведува дека компанијата е посветена на зголемување на продажбата на повеќе нутритивно богати производи, додека портпаролот на „Пепсико“ одбил да ги коментира тврдењата на извештајот.
Курир.рс* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.