МЕРЦЕДЕС ОСТАНУВА БЕЗ ПОЗНАТАТА ЅВЕЗДА СО ТРИ КРАЦИ: Производителот прогласи банкрот по 200 години постоење
Објавено во: Економија 26 Декември, 2024
Германската компанија Gerhardi Kunststofftechnik GmbH, која ја преживеа инвазијата на Наполеон, Големата депресија и двете светски војни, сега се соочува со банкрот поради актуелната криза во автомобилската индустрија. Компанијата, која е основана во 1796 година и го снабдуваше Мерцедес-Бенз, беше погодена од зголемените трошоци и падот на побарувачката и минатиот месец поднесе барање за стечај.
Компанијата, која ја прави ѕвездата на решетката на седаните на Мерцедес, е само еден од многуте мали производители во европскиот синџир на снабдување со автомобили кои се борат да преживеат поради намаленото производство и преминувањето кон електрични автомобили.
Во Франција, Forvia SE, која произведува компоненти за Stellantis и Volkswagen, укинува илјадници работни места бидејќи преминувањето кон електрични возила ги застарува традиционалните производи како што се менувачите и издувните системи. Слично на тоа, производителите на батерии, како што е шведскиот Northvolt, исто така се соочуваат со проблеми бидејќи владините субвенции се повлечени и продажбата се намали.
Според лобито на индустријата CLEPA, европските производители на автоделови објавија 53.300 кратење на работни места оваа година, а повеќето од тие кратења се во Германија. Со оглед на високите цени на енергијата, бирократијата и можното влошување на трговските односи со САД, ситуацијата може да стане уште полоша.
„Автомобилската индустрија е еден од секторите кои најмногу го нарушуваат светот“, рече Ендрју Бергбаум од AlixPartners, додавајќи дека забавувањето на производството има големо влијание врз целиот синџир на снабдување, пишува Bloomberg.
Во Италија, проблемите на Stellantis, кој го суспендираше производството во фабриката Мирафиори, се одразуваат на синџирот на снабдување. Производителите како Delgrosso, кој го снабдува Fiat, веќе банкротираа, додека други се реструктуираат поради намалените нарачки.
Производителите на автоделови сега се надеваат на закрепнување на пазарот, но ситуацијата не изгледа оптимистичка. Форд најави дополнителни 4.000 отпуштања, додека Фолксваген врши историско реструктуирање.
Телеграф.рс