Пауел го избрка Дедо Мраз од пазарите на капитал
Објавено во: Економија 26 Декември, 2024
Во последно време, раководството на централните банки главно се стреми на пазарите на капитал да им обезбеди навремени и предвидливи информации за идните мерки во однос на монетарната политика, а овојпат претседателот на американската ФЕД, Џером Пауел, главно изненади со прогнозата за следната година.
Минатата недела, како што беше споменато, пазарите на капитал најмногу ги одбележа говорот на претседателот на американската централна банка, кој по најавата за намалување на основната каматна стапка за 25 базични поени, што беше во согласност со очекувањата, ја информираше јавноста за очекувањата за наредната година. Со оглед на тоа што повеќето инвеститори очекуваа 4 кратења за следната година, најавата за само 2 кратења имаше силно негативно влијание врз пазарите. Најширокиот американски берзански индекс изгуби речиси 3% на денот на објавувањето, завршувајќи ја неделата за 1,34% пониско. Раководството на централната банка е загрижено од податоците за инфлацијата која во последно време дури и се зголеми. Се очекува базичната инфлација да се зголеми на 2,5% следната година (во септември беше 2,2%). Најавата на централната банка негативно се одрази и врз цените на должничките финансиски инструменти. Цената на 10-годишната американска обврзница падна за 2,89% во последната недела, а како резултат на тоа, нејзиниот принос се искачи на 4,53% (пониска цена значи поголем принос и обратно). Соединетите Држави повторно се соочуваат со тешкотии околу одобрувањето на финансирањето на државната влада од страна на законодавниот дом, па дури ни новиот предлог од идниот претседател Трамп не помогна. Со недостаток на добри макроекономски вести, лесно е да се замисли дека пазарите на акции трпат уште поголеми загуби. Во последната недела беа објавени податоци дека во третиот квартал растот на БДП во САД изнесува 3,1%, што дури ги надмина претходните очекувања (2,8%). Пазарот на труд во САД, исто така, е сè уште во стабилна состојба, со 220.000 нови баратели на работа минатата недела, што исто така беше малку под очекувањата.
Вредноста на европскиот берзански индекс Stoxx Europe 600 исто така минатата недела падна за 2,74%. Дел од причините беа обновените царини за европските стоки од страна на идниот американски претседател Доналд Трамп. Дополнително, неизвесноста кај инвеститорите ја зголеми и политичката криза во Германија, каде и актуелниот премиер Олаф Шолц официјално ја загуби поддршката од парламентот, а како резултат на тоа Германија се соочува со предвремени избори во февруари. Имајќи предвид дека и Франција е во длабока политичка неизвесност, а двете земји заедно важат за економски локомотиви на Европа, стравот од инвеститорите и падот на девизните курсеви како последица не треба да биде изненадување. Вреди да се напомене и најновата студија за ефикасноста на лекот за слабеење од данскиот производител на лекови Novo Nordisk, за кој беше утврдено дека е помалку ефикасен од нејзиниот сегашен единствен американски конкурент Elly Lilly, со што вредноста на данската компанија падна за речиси 20% во петокот. Со ова и Novo Nordisk го загуби приматот највредна компанија на стариот континент и падна дури на 4-то место во Европа.
Кинеските акции загубија просечно 0,3% од вредноста во текот на изминатата недела, а причините се бараат во објавувањето на макроекономските податоци, кои главно беа полоши од очекуваното. И покрај фактот што приватната потрошувачка во ноември порасна за 3% на годишно ниво, таа беше значително пониска во однос на претходниот месец (4,8%). Ниту податоците за невработеноста кај младите, која падна од 17,1% во октомври на 16,1% во ноември и објавувањето на индексот на цените на недвижностите, кој е негативен 17 месеци по ред (последниот пад е најнизок) не можеа да им дадат причина на инвеститорите за да пристапат до налозите за купување. Во Јапонија, централната банка ги остави каматните стапки непроменети на 0,25%. На тамошниот пазар на капитал беше интересно во последната недела, особено во автомобилскиот сегмент, каде што се вели дека менаџерите на Nissan и Honda разговараат за можно спојување. Консолидацијата во индустријата главно е забрзана од конкуренцијата од Кина. Доколку спојувањето навистина се случеше, комбинираната компанија би се рангирала на третото место во однос на продажбата во автомобилската индустрија.