НОВА РЕВОЛУЦИЈА – ПО 50 ГОДИНИ БАРКОДОТ ЗАМИНУВА ВО ИСТОРИЈАТА: Carrefour, Lidl, Procter and Gamble, L'Oreal, PepsiCo, Nestlé ја прифаќаат промената
Објавено во: Економија 31 Декември, 2024
Секој ден ширум светот се скенираат десет милијарди баркодови. И од нивното воведување пред 50 години, тие го револуционизираа бизнисот. Но, како што се зголемува побарувачката за повеќе информации за производите, време е за нова револуција. Така барем мисли агенцијата за глобални стандарди, GS1.
Рено де Барбуат, претседател и извршен директор на GS1, во изјава за Euronews, рече дека, со цел целосна имплементација на крајот на 2027 година, GS1 создаде баркод од следната генерација. Во основа, тоа е QR-код со скриен баркод.
Трговците на мало ќе можат да скенираат QR код за да ги следат нивоата на залихи и датумите на истекување, а потрошувачите ќе можат да видат повеќе детали за состојките, синџирот на снабдување, употребата и рециклирањето.
„Едно скенирање, бескрајни можности“, гордо изјави Рено. GS1 веќе има некои од светските малопродажни гиганти вклучени во транзицијата кон кодот на иднината. Компаниите како Carrefour, Lidl, Procter and Gamble, L'Oreal, PepsiCo и Nestlé потпишаа заедничка изјава за поддршка на преминот кон QR-кодови.
Рено е уверен дека тоа е брзо остварливо за компании од сите големини и дека инвестицијата брзо ќе биде вратена.
„Првиот трговец на мало во светот кој усвои QR-кодови напојувани од GS1 е сувомеснато место во Бразил со три продавници. За два месеци со поддршка на GS1 и давателот на решенија ја имплементираа технологијата, а придобивката за нив беше подобро управување со залихите - го намалија отпадот за 50 проценти“, вели првиот човек на GS1.
Покрај деловната ефикасност, GS1 се надева дека новите QR кодови ќе имаат позитивно влијание и врз животната средина. На пример, производителите можат да имплементираат QR-код за време на нивниот следен редовен редизајн на производот и со хостирање на сите информации достапни преку QR онлајн, тие можат лесно да се ажурираат во секое време без да мора повторно да го печатат пакувањето на производот. Компанија за вода во Јужна Кореја целосно ги отстрани пластичните етикети од своите шишиња со додавање на QR-код на капачето од шишето.
„Веруваме дека со повеќе информации, потрошувачите ќе можат да донесат попаметни одлуки, а тоа ќе влијае на производите и производите постепено да станат поодржливи“, рече Рено.
Покрај QR-кодовите развиени за малопродажба, GS1 ја користи истата технологија за здравствената индустрија, во она што тие го нарекуваат GS1 Data Matrix.
„Имаме 70 земји во светот кои имаат регулативи кои бараат употреба на матрицата на податоци GS1 за да се идентификуваат фармацевтски производи или медицински помагала. Не само што заштедувате пари со подобри логистички процеси во болницата, туку можете и да ја подобрите безбедноста на пациентите бидејќи точно знаете кој лек на кој пациент му бил даден. Така, имате целосна следливост и на крајот тоа помага да се подобрат резултатите на пациентите“, изјави Рено.
фото: Unsplash