03 Септември, 2024
0.0252

НОВА ТРГОВСКА АРТЕРИЈА: Мега-инвестицијата, Истанбулскиот канал го претвора градот во центар на светската трговија

Објавено во: Економија 03 Септември, 2024

Добивај вести на Viber

Се подготвува реализација на еден од најамбициозните инфраструктурни проекти во Европа - изградбата на Истанбулскиот канал, кој ќе има клучна улога во глобалната трговија. Овој проект, инициран од претседателот Реџеп Таип Ердоган уште во 2021 година, претставува огромна инвестиција од 25 милијарди долари, со цел Истанбул да се позиционира како централна точка на светските трговски текови.

Каналот ќе го пресекува европскиот дел од градот, создавајќи нов морски коридор кој ги поврзува Азија и Европа, со што значително ќе го намали сообраќајот на Босфорот. Почетната реакција на овој проект беше мешана, со скептицизам за влијанието врз животната средина, но турските власти останаа посветени на неговата реализација, гледајќи го како клучен елемент во својата економска стратегија. Се очекува овој воден пат да донесе значителни предности и за Турција и за соседните земји, особено преку подобрување на трговските капацитети и урбанизацијата.

Каналот ќе биде сместен во западниот дел од Истанбул и ќе овозможи пловидба помеѓу Црното и Мраморното Море. Поранешниот министер за сообраќај на Турција, Ахмет Арслан, изјави дека моментално не постои соодветна алтернатива за пролаз на бродови кои превезуваат опасни материи, што предизвикува сообраќајни гужви и го зголемува ризикот во Босфорскиот Проток. Новиот канал ќе го пренасочи дел од тој сообраќај, намалувајќи го притисокот на Босфор и зголемувајќи ја безбедноста.

Планирано е Истанбулскиот канал да биде долг 45 километри, со ширина од 400 до 1.000 метри и длабочина од околу 25 метри. Каналот ќе има шест мостови кои ќе обезбедат поврзаност со остатокот од европскиот дел на градот. Неговата изградба ќе биде клучна за зголемување на капацитетите за меѓународна трговија, што дополнително ќе привлече инвестиции и туристички посети.

Вкупната вредност на изградбата на овој канал се проценува на 25 милијарди долари, од кои 10 милијарди долари ќе бидат вложени во развојот на околните области, додека 15 милијарди долари ќе бидат директно инвестирани во самата изградба на каналот. Овој проект ја покажува одлучноста на Турција да ја модернизира својата инфраструктура и да ја зајакне својата глобална економска позиција.

Како што ќе напредуваат работите на каналот, се предвидува дека значително ќе го промени урбаното лице на Истанбул и ќе ја зацврсти улогата на Турција како значаен учесник во глобалната трговија. Проектот вклучува соработка меѓу домашни и странски компании, вклучувајќи ги турските фирми „Yapi Merkezi“ и „Cimko“, како и меѓународни партнери како „Bechtel“.

Истанбулскиот канал не е само градежен потфат, туку и стратешки проект кој на долг рок ќе ги редефинира трговските текови во регионот. Овој воден пат значително ќе го намали оптоварувањето на Босфор, истовремено отворајќи нови можности за развој на Истанбул, позиционирајќи го како важен центар на светската трговија во годините што доаѓаат.


Можеби ќе ве интересира

Инвестицијата која не ја открива Мицкоски, „Фактор“ ја најави уште пред повеќе од една година

Инвестицијата која не ја открива Мицкоски, „Фактор“ ја најави уште пред повеќе од една година

Иле Костадиновски нов директор на РЕК Битола

Иле Костадиновски нов директор на РЕК Битола

Мицкоски: Прво ќе има тендер за трет мобилен оператор

Мицкоски: Прво ќе има тендер за трет мобилен оператор

84.000 НОВИ КРИПТО МИЛИОНЕРИ: Дали ова е моментот за инвестирање?

84.000 НОВИ КРИПТО МИЛИОНЕРИ: Дали ова е моментот за инвестирање?

ЕСМ Продажба по само еден месец стави нов директор

ЕСМ Продажба по само еден месец стави нов директор

СОПСТВЕНИКОТ НА ЛУЈ ВИТОН СЕ ПОДНОВИ: Арно купи пет фирми за вештачка интелигенција за 300 милиони долари

СОПСТВЕНИКОТ НА ЛУЈ ВИТОН СЕ ПОДНОВИ: Арно купи пет фирми за вештачка интелигенција за 300 милиони долари

Сите спремни! Ќе се дели најголемата македонска дивиденда вредна 36 милиони евра, кои се среќните добитници?

Сите спремни! Ќе се дели најголемата македонска дивиденда вредна 36 милиони евра, кои се среќните добитници?

Зошто „Гранит“ купи фирма што постои само пет месеци?

Зошто „Гранит“ купи фирма што постои само пет месеци?

ИМА ЛИ ПЛАФОН ЗА ЦЕНИТЕ НА СТАНОВИТЕ?! Наспроти очекувањата недвижностите пак поскапуваат

ИМА ЛИ ПЛАФОН ЗА ЦЕНИТЕ НА СТАНОВИТЕ?! Наспроти очекувањата недвижностите пак поскапуваат