ОВА СЕ ШЕСТЕ НАЈГОЛЕМИ МАРКЕТИНШКИ ГРЕШКИ ВО 2024 ГОДИНА - како големите компнии упаднаа во сопствената замка
Објавено во: Економија 31 Декември, 2024
Брендовите мора да експериментираат за да најдат што функционира и што резонира со потрошувачите
Сè потешко е да се издвоите на денешниот преполн и брз пазар. Трендовите доаѓаат и си одат, алгоритмите се менуваат, а публиката мигрира. За да се справат, брендовите и агенциите треба да „експериментираат со многу нови работи за да се обидат да дознаат што функционира, што резонира кај потрошувачите“, вели Киншук Џерат, професор по маркетинг на Колумбија бизнис школа.
Но, тоа не оди секогаш на вистинскиот пат, предупредува Арон Вокер, извршен директор на интегрираната маркетинг компанија Think Big. Понекогаш брендовите „толку брзаат да се поврзат на забавен и речиси вирален начин“ што забораваат што е најважно за нивната целна публика и на крајот ги отуѓуваат или навредуваат, забележува тој. Inc.com претставува шест примери за тоа каде големите компании паднале во оваа замка во текот на 2024 година.
Јагуар
Наследната британска автомобилска марка Јагуар минатиот месец речиси го проби интернетот со својот шарен, футуристички ребренд „Копирај ништо“. Првото најавно видео на Jaguar - кое сега има повеќе од 170 милиони прегледи на X - наиде на интензивни критики од многу корисници, вклучувајќи го и Илон Маск, бидејќи не прикажуваше ниту еден од автомобилите. Неколку други брендови на апликацијата исто така го исмејуваа новото лого на Jaguar.
Вокер го нарекува „големиот ребренд што никој не го побарал“. Со оваа кампања, вели тој, Јагуар ја напушти својата традиционална клиентела во корист на нова публика - потег кој може или не може да се исплати. Во секој случај, Вокер вели: „Ги поздравувам што не се грижат што некој ќе каже за тоа и се држат до она што тие мислат дека е следното поглавје од нивното корпоративно патување“.
Директорот за дизајн на Jaguar, Ричард Стивенс неодамна изјави за Fast Company дека и покрај негативноста, неговиот тим е „навистина горд“ на количината на емотивен одговор што го генерира нивната кампања.
Бумбл
Апликацијата за состаноци Bumble почна да објавува на Инстаграм минатата пролет за мистериозно ново „поглавје“. Се покажа дека станува збор за мал редизајн на апликацијата и рекламна кампања чија цел е да ги исцрпи жените со модерната сцена за запознавање. Тоа предизвика контроверзии на интернет со билборди со знаци како: „Добро знаете дека целибатот не е решение“.
Бамбл брзо се извини на Инстаграм, ги повлече сите реклами и направи донација на Националната телефонска линија за семејно насилство кога корисниците истакнаа дека „небрачниот живот може да биде предизвикан од штета или траума“.
Вокер вели дека „Bumble fumble“ - како што го нарекоа многу новински куќи - е „особено интересна“ за него затоа што е „совршен пример за обид да се биде нервозен и заборавајќи што е важно за нивниот потрошувач и нивниот клиент“. Контроверзната кампања, според неговото мислење, подобро би ѝ одговарала на конкурентската апликација Tinder.
Епл
Оваа пролет, Apple направи нешто исклучително ретко: се извини
Технолошкиот гигант објави реклама во која индустриски уништувач разградува неколку креативни алатки - вклучувајќи гитара, лименки за боја и камери - за да го открие својот нов iPad Pro. Рекламата требаше да ги „прослави безбројните начини на кои корисниците се изразуваат и ги оживуваат своите идеи преку iPad“, изјави за AdAge Тор Мајрен, потпретседател за маркетинг комуникации на Apple. Но, сликите налутија многу уметници, вклучувајќи го и познатиот актер Хју Грант. Неколку корисници на X исто така истакнаа дека рекламата изгледа неверојатно слично на рекламата на LG од 2008 година.
„Го промашивме знакот со ова видео и жал ни е“, рече Мајрен по реакцијата.
Амор Филип, основач и извршен директор на Apples and Oranges за односи со јавноста, вели дека мисли дека голем дел од повратот овде се должи на културата на откажување: „Сите се обидуваат да најдат начин да бидат навредени. И иако признава дека не е уметник, таа вели: „Тоа никако не ми е навредливо“. Џерет ја смета оваа кампања „само мал погрешен чекор“.
Гугл, наводно, потрошил околу 2,7 милиони долари ова лето на ТВ реклами за „Dear Sydney“, реклама за вештачка интелигенција (АИ) со олимписка тема. Но, помалку од една недела по неговото деби, Google го повлече и ги оневозможи коментарите на YouTube.
Рекламата покажува татко како бара од Gemini, алатката за вештачка интелигенција на Google, да и помогне на неговата ќерка да напише писмо до нејзиниот херој, ѕвездата на олимписката патека Сиднеј Меј.
И иако Алана Бил, портпаролка на Google, изјави за Marketing Brave во изјавата дека „рекламата е тестирана многу пред емитувањето“, таа доби главно негативен одговор откако беше објавена.
Пазарџиите треба да бидат свесни дека јавноста во моментов е „навистина скептична кон вештачката интелигенција“, вели Волкер. „Луѓето копнеат и бараат различни начини да го оживеат тоа чувство за хуманост, а не да го заменат.
Unwell
Откако го закачи новиот производ на Инстаграм, водителот на подкастот Call Her Daddy и основач на Unwell, Алекс Купер, го лансираше Unwell Hydration, пијалок со електролити направен во партнерство со Nestle. Но, многу фанови не беа воодушевени. Еден корисник на Инстаграм коментираше: „Чекај, дали е ова големо изненадување? Затоа што ова е најразочарувачкото изненадување што сум го примил во животот“.
„Пијалокот има смисла за мене од перспектива на брендот“, вели Филип - личност за забава на Купер кој одлично се комбинира со пијалокот за закрепнување на мамурлакот - но на потрошувачите им се гади од производите во сопственост на познати личности. „Кога станува збор за славна личност сега, [фановите се сомневаат] всушност не се работи за испорака на добар производ“, вели таа. Повеќе се работи за правење пари.
Кока-Кола
Оваа година, Coca-Cola донесе храбра одлука да ја рекреира својата иконска реклама „The Holidays Are Coming“ од 1995 година користејќи вештачка интелигенција. Брендот побара од три различни креативни агенции да креираат едноминутни реклами со камиони на Coca-Cola кои осветлуваат зимска ноќ, а корисниците на X брзо ги критикуваа резултатите. Алекс Хирш, креаторот на Gravity Falls, дури напиша дека Кока-Колата е црвена „затоа што е направена од крвта на уметниците кои не работат“.
Роб Врубел, основач на креативната агенција Silverside AI, која креираше една од рекламите, зборуваше за Marketing Brave за реакцијата на интернетот. „Се разбира дека секогаш сакате да им се допаднете на сите“, рече тој, но „ова сигурно ќе се случи кога ќе влезат големите брендови и ќе сакаат да иновираат“.
Волкер го посочува ова како уште еден пример за брендови кои се борат да одговорат на прашањето како најдобро да се користи вештачката интелигенција во маркетингот: „Мислам дека многу луѓе сè уште не го знаат одговорот... ова е следниот голем хоризонт на маркетинг, комуникации и односи со јавноста“.
Блиц бизнис