СВИРКАЧОТ ЗА ЛОШИТЕ СТАНДАРДИ ЗА БОИНГ Е ПРОНАЈДЕН МРТОВ, СЕ ПОВРЗУВА СО ТЕМЕЛНАТА ИСТРАГА ЗА КОМПАНИЈАТА: Починал од самонанесени повреди
Објавено во: Свет 12 Март, 2024
Поранешниот менаџер за квалитет на Боинг, Џон Барнет, познат
по тоа што јавно изрази загриженост за стандардите за производство на
авиокомпанијата, е пронајден мртов во САД.
Форензичарите велат дека тој починал од самонанесени повреди и полицијата го истражува случајот.
Џон Барнет работеше во Bogging 32 години до неговото пензионирање во 2017 година поради нарушено здравје.
Во деновите пред неговата смрт, 62-годишниот Барнет сведочеше во тужба против компанијата.
Барнет, кој работеше како менаџер за квалитет во фабриката во Северен Чарлстон, изјави за Би-Би-Си во 2019 година дека работниците, под притисок, намерно поставуваат неквалитетни делови.
Тој истакна и дека ги предупредил раководните лица, но дека тие не презеле ништо.
Од 2010 година, тој работи како менаџер за квалитет во фабриката во Норт Чарлстон, каде што се произведува 787 Dreamliner, најсовремен авион кој се користи главно на долги релации. Барнет, исто така, рече дека открил сериозни проблеми со системите за кислород, што според него може да значи дека една од четири маски за дишење нема да може да се користи во итен случај.
Тој рече дека веднаш откако почнал да работи во Јужна Каролина, се загрижил дека обидот да се изгради нов авион што е можно побрзо значело дека процесот на склопување бил избрзан и дека безбедноста била загрозена, што компанијата го негираше.
Подоцна изјави за Би-Би-Си дека работниците не ги следеле процедурите дизајнирани да ги следат деловите низ фабриката, што овозможило да исчезнат неисправните елементи. Рече и дека во некои случаи, деловите кои не ги исполнувале стандардите биле извадени од контејнерите за отпад и се вградувале во авиони кои се граделе за да се спречат доцнење на производната линија.
Исто така, тврдеше дека тестовите на итен кислороден систем што треба да се постави на 787 покажаа стапка на неуспех од 25 проценти, што значи дека секој четврти може да не се активира во итен случај во реални ситуации.
Барнет рече дека ги предупредил своите претпоставени, но не било преземено ништо.
Боинг ги негираше неговите тврдења.
Сепак, последователната инспекција на американскиот регулатор, Федералната управа за авијација (FAA) во 2017 година потврди некои од исказите на Барнет. Утврдено е дека не се знае каде завршиле најмалку 53 делови во фабриката и дека се сметаат за изгубени.
На Боинг му беше наредено да преземе одредени активности.
Во врска со маските за кислород, компанијата соопшти дека во 2017 година „идентификувала некои боци со кислород добиени од добавувачи кои не биле правилно поставени“. Но, тие негираа дека некој од нив всушност бил инсталиран во авионот.
По неговото пензионирање, Барнет презеде правна постапка против компанијата. Барнет ја обвини компанијата дека го омаловажува и ја кочи неговата кариера поради проблемите што ги посочи, што Боинг ги демантираше.
Непосредно пред неговата смрт, Барнет бил во Чарлстон во врска со судска постапка. Минатата недела тој даде формална изјава во која беше испрашуван од адвокатите на Боинг.
Испитувањето требаше да продолжи минатиот викенд, но откако тој не се појави, почна истрагата во неговиот хотел. Подоцна бил пронајден мртов во неговиот камион на паркингот на хотелот. Смртта на Барнет се совпадна со темелна истрага за Боинг и неговите производствени стандарди, како и за неговиот клучен снабдувач Spirit Aerosystems.
На почетокот на јануари оваа година, имаше сериозен инцидент кога вратата за итен излез експлодираше на сосема нов Боинг 737 Макс веднаш по полетувањето од аеродромот во Портланд. Но прелиминарниот извештај на Националниот одбор за безбедност на транспортот на САД, беше наведено дека на вратата недостасуваат четири клучни завртки.
Минатата недела, FAA соопшти дека шестнеделната ревизија на компанијата открила „повеќе случаи каде што компанијата наводно не ги исполнила барањата за контрола на квалитетот на производството“.
ФОТО: EPA/EVERETT KENNEDY BROWN