ТЕМУ СО НЕРЕАЛНО НИСКИ ЦЕНИ И АГРЕСИВЕН МАРКЕТИНГ ГИ ОСВОЈУВА ПАЗАРИТЕ НА САД И ЕУ - им запна во око на регулаторите
Објавено во: Економија 09 Ноември, 2024
Брзото проширување на онлајн продавницата Temu, основана во средината на 2022 година, до една од најпрепознатливите во светот, изненади многумина. Сè уште не е сериозна закана за големите онлајн продавници како Amazon и Alibaba, но доколку го задржи сегашниот раст, само прашање на време е кога тоа ќе се случи.
Според некои показатели, веќе ги надмина помалите онлајн продавници, како што е eBay, или ќе го направи тоа наскоро. Поради големиот раст, Тему стана многу повидлив за владините тела во САД и ЕУ, па е под бројни критики и истраги поради сомнителни деловни практики, недоволна заштита на потрошувачите, соработка со компании кои користат принудна и детска работа, и продажба на производи со нелегални и опасни по здравјето хемикалии и сл.
Брзо полетување на крилјата на агресивниот маркетинг
Тему го основа кинеската компанија PDD Holdings, а брзината со која се шири низ светот е зачудувачка. Тоа веќе стана предмет на секојдневни разговори, пазарни анализи, па дури и специјални истраги на државни и други институции.
Нејзината стратегија се карактеризира со агресивни маркетинг активности. Тој уште во 2023 година плати реклама за време на Суперболот, последниот натпревар од сезоната во кој се решава шампионот на американскиот фудбал.
Цената на овие реклами е во милиони долари за околу 30 секунди, а Тему се претстави на американскиот пазар со реклама наречена Купи како милијардер. Интересно е што во тој оглас името на компанијата се изговара „тии-му“, додека денес е обичај да се изговара „те-му“.
А на овогодинешниот Супер Боул изнајми време за реклама со иста тема, но поинакво музичко и визуелно решение. Исто така, има нов изговор на името на компанијата. Ова е само еден пример за агресивно рекламирање, особено во САД. Ова резултираше со преземања на мобилни апликации Temu помеѓу 30 и 40 милиони секој месец од втората половина на 2023 година.
Како Тему порасна толку брзо?
Нема ништо иновативно во темата. Тоа е онлајн продавница од која има многу во светот и служи како посредник помеѓу производителите и клиентите. Она што го издвојува од другите, освен далеку поагресивните маркетинг активности, се релативно ниските цени.
Текстот продолжува под огласот
Еден од начините на кој тоа се постигнува е со намалување на бројот на посредници од производителите во Кина до купувачи во САД и ЕУ. Ова ги минимизира логистичките и транспортните трошоци, што овозможува пониски цени. Компанијата го минимизира сопствениот магацински простор, а повеќето производи се испраќаат директно од производителите во Кина.
Таквиот модел им овозможува на производителите и продавачите едноставно да испраќаат производи додека Тему ги надгледува операциите, нудејќи широк спектар на стоки по ниски цени. Платформата е многу интерактивна и го привлекува вниманието на клиентите, нуди групни купувања и препораки, а присутна е и „гајмификацијата“, односно употреба на елементи на видеоигри во интеракција со клиентите, па дури и елементи на коцкање.
Досега, успешен модел за проширување
Растот е повеќе од добар. На почетокот на 2023 година, Temu имаше помалку од 100 милиони корисници месечно, а денес добива над 600 милиони посети месечно. Според проценките, на него има над 10 милиони различни производи, иако не сите од нив се достапни за сите пазари. Ова е мало во споредба со 600 милиони производи на Амазон, но бројот на производи на Тему се зголемува многу брзо.
Клиентите на Temu најчесто купуваат мали производи за домаќинство, козметика и производи за убавина и чевли. Се проценува дека регистрираните корисници во САД трошат неколку стотици долари годишно, а како главна причина за користење на оваа конкретна онлајн продавница ги наведуваат ниските цени, леснотијата на користење на страницата/апликацијата и честите поволности за купување (попусти, промоции итн.).
Во првата половина од годинава е остварена продажба во вредност од 20 милијарди долари, а до крајот на годината се очекуваат вкупно 54 милијарди долари продажба. Тоа е сè уште далеку од најголемите компании во индустријата, но јазот брзо се затвора.
Отровни хемикалии, принудна работа, вештачки ниски цени...
Со Тему се поврзуваат бројни контроверзии. Агресивната маркетинг кампања не е забранета со закон, но се проценува дека Тему всушност губи пари на секоја пратка. Дампингот, продавањето по ниски цени и со загуба за освојување на пазарот е нелегално во САД и ЕУ.
Затајувањето на тарифите, искористувањето на дупката во американскиот закон што дозволува пратките вредни до 800 долари да бидат без царина, исто така е предмет на дебата. Конкурсот на Тему, како и домашните производители, веќе се пожалиле до сојузните власти во САД и најавена е промена на законот. Според предлогот на сегашната администрација, производите кои подлежат на специјални тарифи меѓу САД и Кина ќе бидат ослободени од правилото за бесцарина за пакети со вредност помала од 800 долари.
Се доведува во прашање здравоста на производите кои се нудат на Тему, како и употребата на нелегални хемикалии во производството. Инспекцијата во Јужна Кореја во август оваа година објави дека повеќе од 100 производи од Temu, Shein и други онлајн продавници од Кина биле откриени дека содржат потенцијално токсични и затоа забранети хемикалии. Во САД, Тему е обвинет за продажба на работи направени од компании од Кина кои користат принудна и детска работа, како и за кражба на лични информации на неговите корисници.
Цената на успехот
Тему се лизна под радарот во многу аспекти бидејќи беше нов и мал играч на пазарот. Големиот успех доаѓа со голема цена, не само затоа што Тему сè уште не е профитабилен поради агресивниот маркетинг и освојувањето на пазарот со ниски цени, туку и затоа што судските, инспекциските и регулаторните органи ќе посветат поголемо внимание на тоа.
Пред неколку дена ЕУ покрена истрага против Тему, а се сомнева дека тој не ја запрел продажбата на нелегални производи на својата платформа. Членовите на Европската комисија се загрижени и за продажбата на фалсификувани производи, лекови, козметика и играчки.
На сите досегашни обвинувања Тему одговори на помирлив начин, тврдејќи дека ќе стори сé за да ги исправи проблемите утврдени од различни официјални државни органи. Декларативно, ветува дека ќе соработува со регулаторите, но факт е дека слични проблеми предупредуваат и државните органи во САД, Јужна Кореја и ЕУ.
Индекс,хр* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.