АКО НЕ ПЛАТИТЕ 7 ЕВРА, НЕМА ВЛЕЗ ВО ОВИЕ ЗЕМЈИ! Плаќањата почнуваат наскоро, еве колку време ќе важи дозволата за влез
Објавено во: Економија 29 Јануари, 2025
Новиот систем за електронско издавање дозволи за влез во Европската унија (ЕТИАС) треба да започне со имплементација на крајот на мај годинава. Овој систем се однесува на граѓаните на земјите надвор од Шенген зоната.
За да добијат сертификат ETIAS, патниците ќе треба да пополнат онлајн апликација, со такса од седум евра. Пријавувањето ќе биде бесплатно за малолетници и лица над 70 години, а плаќањето ќе се врши исклучиво преку платежни картички. Дозволата ќе важи три години или до истекот на пасошот, по што ќе треба да се поднесе ново барање. Обработката на барањето трае само неколку минути, но препорачливо е да аплицирате однапред, пред да резервирате сместување или да купите билети.
Александар Сеничиќ, директор на Националната асоцијација на туристички агенции на Србија (ЈУТА), ги советува граѓаните да поднесат апликации веднаш штом системот ќе стане активен, што се очекува на крајот на мај. И покрај тоа што не го знаат точниот датум на патување, важно е дозволата да се добие навреме, бидејќи таа ќе важи три години. Влезот и излезот ќе се евидентираат на граничните премини, а дозволата најверојатно ќе биде во форма на QR код.
Детали за процесот на аплицирање
По пополнување на онлајн формуларот, патниците ќе добијат потврда за апликација преку е-пошта, која ќе содржи единствен број ETIAS. Откако ќе се обработи апликацијата, ќе пристигне друга е-пошта со исходот. На граѓаните им се препорачува внимателно да ја проверат точноста на податоците, бидејќи евентуалните грешки може да го спречат преминувањето на границата. Во случај на одбивање на барање, ќе се наведат причините, со можност за жалба до надлежните органи.
Причина за воведување на системот
Овој систем е воведен за да се намали бројот на фалсификувани документи и да се контролира усогласеноста со правилото за максимален престој од 90 дена во период од шест месеци. Сеничиќ посочува дека ЕТИАС ќе придонесе за забрзување на граничните процедури и зголемување на нивото на безбедност. На границите ќе бидат поставени електронски порти, каде патниците ќе можат да поминат низ скенирање на пасоши и препознавање на лица.
Потребни се информации за најава
Граѓаните на земјите надвор од Шенген зоната ќе треба да дадат основни лични податоци, вклучувајќи име, презиме, датум и место на раѓање, националност, адреса на живеење, информации за контакт, како и податоци за пасош. Исто така, ќе треба да внесете информации за вашето ниво на образование, моментално занимање и планови за патување, како и одговори на прашања за кривични пресуди, претходно патување во конфликтни зони и депортации.
Пријава во име на патник може да се поднесе и преку трето лице, со задолжително обезбедување на личните податоци на застапникот и потпишана изјава за застапување. За малолетници барањето го поднесува родител или старател.
Овој нов систем претставува чекор кон подобрување на безбедноста и ефикасноста на влезот во земјите на Европската унија, олеснување на контролата и намалување на административните процедури на граничните премини.
Ало.рс