НЕМААТ КОМУ ДА МУ ГИ ОСТАВАТ ФИРМИТЕ: Германците не можат да најдат наследници, десетици илјади фирми се пред затворање!
Објавено во: Економија 29 Јануари, 2025
На десетици илјади компании им се заканува затворање во наредните години бидејќи нивните сопственици не можат да најдат некој кој ќе успее и ќе го преземе бизнисот. Ова е голем проблем за целата германска економија.
- Знаењето ќе се изгуби. „Тоа е опасно“, вели Хартмут Пеколд додека наредени неколку кутии со глина за полирање покрај средствата за чистење прозорци на автомобилот во неговиот магацин во Хаген. Од 1988 година, 68-годишниот Хартмут и неговиот 66-годишен брат Кристијан развиваат и продаваат производи и бои за нега на возила.
- Кога сте работеле на површините на возилата толку многу години, кога сте обработувале илјадници литри боја, кога сте освоиле награди и натпревари, тогаш сакате да го пренесете тоа - вели Кристијан Пецолд.
- Кога ќе се приближите до пензија и ќе видите дека сите други веќе се збогувале, се прашувате уште колку сакате да работите.
Браќата Пеколд ја сакаат својата работа, но веруваат дека времето во Германија станало полошо.
Животната работа треба да заврши во добри раце.
Приходите се намалени во последните неколку години, старите клиенти пропаѓаат, а браќата знаат дека е неопходно предавањето на компанијата на нивните наследници. Со години се обидуваат да го најдат - но засега безуспешно.
- Ако се грижите за некоја компанија, тогаш сакате таа да продолжи да работи, а не да пропадне - вели Кристијан Пецолд. Нивниот животен труд и знаење треба да завршат во добри раце, но нема наследник - ниту во семејството, ниту во странство.
- Бизнис сукцесијата е голем предизвик за германските средни бизниси - потврдува Марк Еверс, експерт од Германската комора за индустрија и трговија (ДИХК).
- Бројот на претприемачи кои бараат наследник е три пати поголем од бројот на заинтересирани.
Според проценките на DIHK, во текот на следните пет години, повеќе од 250.000 компании ќе се затворат доколку не биде можно да се најде наследник - надворешен или во семејството.
Проблемот е демографијата.
Неповолните демографски движења во Германија имаат свои последици. Во времето кога некој има меѓу 18 и 40 години, тие одлучуваат дали да преземат претприемничка одговорност.
- Сепак, овие генерации секоја година се се помали. Во исто време, се повеќе и повеќе претприемачи се приближуваат до возраста за пензионирање, вели Еверс. Тешко е да се најде вистинската личност која ќе ја преземе компанијата.
Еден од проблемите се самите претприемачи: на дури 29 отсто од нив им е тешко емоционално да се одвојат од нивната компанија. И секој петти чека предолго за да го пренесе својот бизнис, надевајќи се дека подоцна ќе добие повеќе за тоа.
Компанија изградена со срце
Сепак, браќата Пеколд од Хаген не размислуваат така.
- Нашиот бизнис првенствено се гради со срце - вели Хартмут Пеколд.
- Тогаш сè уште бевме гладни за успех. Се држевме цврсто. Работењето 20 часа на ден не ни беше проблем.
Секако, вели Хартмут Пеколд, да се биде претприемач значи жртва, но и апсолутно убедување.
- Мотивацијата мора да постои од самиот почеток. Мора да ја гледате работата како смисла на животот. Нека компанијата ви го исполни животот.
ДИХК предвидува дека на Германија во иднина ќе и недостасуваат токму такви претприемачи.
- Знаењето и вредностите исчезнуваат. Ако има помалку компании, ќе имаме помала конкуренција, а помалку иновации - велат од Германската индустриска и трговска комора.
- На крајот цените ќе пораснат, а ќе имаме проблем со меѓународната конкуренција.
Трансферот на компанија треба да биде добро подготвен.
Важно е компаниите да бидат подготвени за иднината. Три до десет години пред планираниот трансфер, сопствениците треба да започнат со подготовките за следната генерација:
Дали понудата на компанијата е ориентирана кон иднината? Дали маржите се задоволувачки? Дали производството е во согласност со најновите стандарди? Дали е во ред организацијата на компанијата? Сето тоа се прашања на кои браќата Пеколд од Хаген одамна си ги поставуваат и си одговараат.
До крајот на месецот треба да слушнат со друг потенцијален купувач. Но, тие не се многу оптимисти.
Курир.рс