РАБОТА ЗА НАЈДОБРИТЕ: Вработените во најголемите светски компании освен врвни плати имаат и други бројни повластици
Објавено во: Економија 01 Ноември, 2023
Платата веќе некое време не е главната вредност за привлекување млади таленти, нив им се поважни добрата атмосфера на работа, можностите за напредување, флексибилноста во работата и вредностите и ставовите што ги застапува компанијата.
Сегашните услови на пазарот гарантираат успех само на оние кои се способни брзо да реагираат на промените и да бидат иновативни и креативни. Имено, живееме во време на интензивна глобална конкуренција, брзи технолошки промени и економија базирана на иновации.
На таков пазар, успехот обично зависи од ангажирањето на најдобрите. Веќе некое време сме сведоци на таканаречената „војна за таленти“. Најважното оружје што компаниите можат да го имаат во себе е доброто брендирање на работодавачот, односно стратегија за претставување и промовирање на компанијата како посакуван работодавач.
Истражувањето кое со години го спроведува шведската компанија Universum покажува дека минатата година најатрактивни работодавци биле Apple, Google, Microsoft, Amazon и L'Oreal Group. Така, најголемите светски технолошки компании успеаја да воспостават систем на вредности со стратегиите за брендирање на нивните работодавачи што ги прави најатрактивни работодавци во светот и им овозможува да ги изберат најдобрите вработени.
И тој систем не се состои само од материјални права, туку систем на вредности воспоставен во компанијата, кој на секој вработен му обезбедува добри услови за работа, рамнотежа помеѓу приватно и деловно и можности за учење и напредување. Затоа, не треба да чуди што најпосакуваните светски работодавци најчесто ја истакнуваат почитта и солидарноста како свои вредности.
Како го прават тоа во Apple?
На пример, компанијата Apple, која минатата година по 13 години доминација го исфрли Гугл од тронот на најпосакуваниот работодавач, ја нагласува посветеноста, почитта и високото ниво на чесност како клуч за привлекување вработени. На споменатите врвни работодавци од листата на Универзум им е јасно дека тие мора да бидат оние кои ќе избираат меѓу најдобрите таленти, а не обратно.
Нивните бренд промоции на тој начин вклучуваат високи материјални права, различни материјални привилегии, но и култура која гарантира добри и квалитетни услови за работа. Оние кои сакаат да работат во вакви компании ќе мора да поминат многу интензивно тестирање.
За работа во Apple, компанија која официјално стана најголемата светска технолошка компанија со приходи од 394 милијарди долари минатата година, кандидатите ќе мора да поминат многу интензивен тест кој може да трае дури шест часа.
Apple, всушност, сака да биде сигурен дека вработиле луѓе кои размислуваат „надвор од кутијата“. Со цел да се идентификуваат таквите кандидати, тие користат метод на тестирање на однесувањето кој се фокусира на квалификациите, личноста и хипотетичките сценарија. Затоа, тестирањето вклучува комбинација од предизвикувачки прашања, меѓу кои е и прашањето за користење на производите на Apple. На крајот на краиштата, ова е основен услов за работа во Apple. Секој кој не сака и не користи iPhone или iPad нема што да бара во Apple.
Политиката на оваа технолошка компанија, основана во 1976 година, е дека само оние кои ги користат и ги разбираат нивните производи можат да работат на нивниот понатамошен развој. Исто така, кандидатот веројатно ќе треба да одговори на прашање за неговите неуспеси и како се извлекол од најтешките животни ситуации.
Сепак, оние кои ќе го поминат интензивното тестирање и ќе бидат вработени во Apple ќе уживаат многубројни поволности. Покрај платата, која е една од најконкурентните меѓу технолошките компании, вработените во Apple и членовите на нивните семејства добиваат попусти на уредите на Apple. Исто така, секој месец имаат право на 300 долари за услуги во теретана или некоја друга вежба. Дополнително отсуство добиваат и жени и мажи поради раѓање на дете...
Сепак, како што истакнува Apple, корпоративната култура е најважниот фактор за привлекување и задржување на вработените. Се состои од посветеност, почит и високо ниво на искреност. Исто така, се негува култура на солидарност меѓу работниците.
Вработените како промотори
Кандидатите кои сакаат да работат во Google ќе поминат низ сличен процес на селекција. Сепак, компанијата го промени процесот на избор на најдобрите кандидати низ годините. Прашањата како колку топчиња за голф се сместени во училишен автобус и тестирањето кое вклучувало дури 17 интервјуа се остатоци од минатото, вели Мери Стритзел, шеф на брендот за работодавци во Google, во интервју.
Тој, исто така, посочува дека компанијата, која работи под капата на Alphabet од 2015 година и вработува нешто помалку од 200.000 луѓе, својата кампања за брендирање на работодавачот ја базира на внатрешно и надворешно истражување на пазарот. Внатрешното, објаснува тој, опфаќа испитување на задоволството на вработените, односно примена на т.н. EVP (предлог за вредност на вработените). Оваа вредност за вработените ги вклучува материјалните и нематеријалните придобивки што ги добиваат работниците доколку треба да бидат максимално ангажирани.
А кога ги правиме, важно е сите во компанијата да знаат кои се тие вредности, вели Стритзел. Подеднакво, тие мора да бидат волшебни и наменети за секого. Клучот за успехот на EVP во Google лежи во постојаната комуникација со тимовите и раководството. Преку екстерно истражување добиваат слика за тоа како јавноста го перципира брендот и како стојат во однос на конкуренцијата.
„Вредноста за вработените е во согласност со визијата на компанијата, која се заснова на желбата информациите да бидат достапни за секого и сите да имаат корист од нив. Затоа, сакаме да бидеме корисни за сите, а оваа визија подеднакво се рефлектира во нашите производи, услуги и EVP“, вели работодавачот бренд менаџер во Google. Тие ја споделуваат својата визија со акции на теренот. Според Стритзел, Google учествува на илјадници настани секоја година.
Вработените исто така се вклучени во раскажувањето на приказната за компанијата. На пример, кога имаат за цел да привлечат практиканти, тие вработуваат свои вработени, кои го споделуваат своето искуство од работата во Google преку социјалните мрежи. „Важна е автентичноста и најдобро се постигнува со вистината“, заклучува Стритзел.
Нивните материјални придобивки вклучуваат здравствени пакети кои вклучуваат членови на семејството, флексибилно работно време, дополнителни финансиски пакети кои вклучуваат бонуси, но и финансиски упатства...
Што сакаат младите Хрвати?
Мајкрософт, третиот најпосакуван работодавач со повеќе од 200.000 вработени, ја заснова својата стратегија за брендирање на работодавачот на филозофијата на компанијата, која може да се сумира во една реченица од неговиот извршен директор Сатја Надела: „Мајкрософт не ја почитува традицијата, туку само иновациите“.
И таа иновација успеаја да ја задржат до денес, и покрај тоа што денес се огромна компанија, која често не е стимулативна средина за развој на иновациите (бидејќи се карактеризираат со бавност и тромост во реакциите на пазарните трендови). Сепак, Мајкрософт успеа да ја избегне оваа замка со организирање бизнис базиран на тимови ориентирани кон развој кои функционираат како стартапи.
Во согласност со нивната филозофија, фокусот во регрутирањето и привлекувањето вработени е на оние кои имаат амбиција да ја обликуваат иднината со своите идеи. „На пазар кој не мирува, сакаме луѓе кои поддржуваат раст и оние кои се желни да учат наместо оние кои мислат дека знаат сè“, рече во интервју Чак Едвард, одговорен за стекнување таленти во Мајкрософт.
Таквите луѓе, секако, ќе ги привлекуваат добри материјални услови, но се знае дека тоа веќе не е доволно. Она што Мајкрософт го посочува како формула за успех е културата која поддржува трансформација и која на секоја нова генерација и дава шанса да се докаже како добри како оние пред нив.
Висока мотивација е она што го бараат во Microsoft, а за тоа секој вработен ќе има еднаква можност за напредување, флексибилност во работата, ресурси и програми за дополнително учење. Покрај тоа, на нивните корпоративни страници, тие ја нагласуваат важноста на инклузивноста и различноста. „Компанијата се стреми да создаде средина каде што сите вработени се чувствуваат добредојдени, поддржани и имаат еднакви можности за успех“, велат тие.
Овие компании најдоа формула за привлекување и задржување на најдобрите таленти. Без неа, тие сигурно немаше да бидат таму каде што беа со децении - на светскиот технолошки врв.
А тоа подразбира внимателна грижа за вработените и нивните потреби. Пазарната ориентација на компанијата е поважна од платата.
Потоа прифаќање и добри односи со колегите, неформални карактеристики на работното место, стекнување искуство и можности за напредување. Платата е само на петтата, од шест вредности што ги наведуваат испитаниците.
Пословни.хрФото: ЕПА
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.