Coca-Cola Enterprises во преговори за спојување со други компании
Објавено во: Свет 31 Јули, 2015
Трите компании на Coca-Cola Co. во Европа се во прелиминарни разговори за спојување. Ова ќе му даде дополнителен поттик на американскиот гигант во консолидацијата компании за флаширање во светот и за намалување на трошоците, пренесува „Wall Street Journal“.
Компанијата „Coca-Cola Enterprises Inc“. разгледува спојување со шпанската „Coca-Cola Iberian Partners“ и германската „Coca-Cola Erfrischungsgetränke AG“, објавија запознаени извори за весникот. Условите за потенцијалниот договор засега не се објавени, но најверојатно нејзината вредноста ќе достигне неколку милијарди долари.
Со седиште во САД „Coca-Cola Enterprises Inc.“, голема независна компанија за полнење шишиња за Западна Европа, има пазарна вредност од 10,8 милијарди долари. Шпанската „Coca-Cola Iberian Partners“, која исто така е независна од „Coca-Cola“, е со ограничен број на акционери. „Coca-Cola“ сепак го поседува германскиот бизнис.
Како и кај сите преговори за спојувања и особено при комплицирани како овие, секогаш постои можност разговорите да пропаднат пред да се дојде до договор, пишува весникот.
Покрај опаѓање на продажбата на многу пазари, вклучувајќи ја и Европа, компанијата се обидува да ги спои помалите компании надвор од САД, за да се постигне поголема ефикасност на операциите.
Поголемите компании ќе имаат подобри можности да се продадат, и да се рекламираат „Coke“ и други пијалоци и да се пофлексибилни во цените и шишињата. Корисниците се оддалечуваат од висококалоричните пијалоци во корист на флаширана вода, енергетските пијалоци и чаеви, со што побаруваат мали и помалку ефикасни и флексибилни флаширани компании.
Во исто време компанијата се бори и со промената на франшиза за флаширање во Северна Америка, што е скапа активност и се исплати бавно.
„Coke“ произведува концентрати кои ги шири на стотици, главно независни, флаширани партнери во целиот свет. Произведуваат и продаваат на концентрат со висока маргина и со помалку внесување на капитал отколку шишињата на газираните пијалоци.
Во 2013 година гигантот од Атланта помогна во преговорите за спојување на седум шпански и една португалска компанија за флаширање , создавајќи го бизнисот „Iberian Partners“. Во истата година групата продаде средства во Филипини на мексиканската „Coca-Cola Femsa SAB“. Минатата година компанијата пак помогна во договорот за обединување на операции во Јужна и Источна Африка во една компанија која им служи на 12 држави.
„Coca-Cola Enterprises“ ја стекна својата сегашна форма, кога „Coke“ го купи поголемиот дел од операциите во Северна Америка во 2010 година. Компанијата е единствената лиценцирана фирма за флаширање на производи на „Coca-Cola“ во Белгија, континентална Франција, Велика Британија, Луксембург, Монако, Холандија , Норвешка и Шведска.
Приходите за вториот квартал на „Coca-Cola Enterprises“ се намалија за 17,5% во однос на истиот период минатата година до 1,9 милијарди долари, објави компанијата во четвртокот. Претседателот и извршниот директор Џон Брок ги оддаде слабите резултати на корисничката средина во Европа и свиткани пребарување на безалкохолни пијалаци.
Поради лошото претставување минатата година „Coca-Cola Iberian Partners“ се обиде да скрати дел од вработените, но шпанскиот Врховен суд одлучи дека компанијата треба повторно да ги назначи и да им плати ретроактивно. Компанијата е сопственост на шпански семејства кои се партнери на „Coca-Cola“ oд 1951 година.
Спојувањето на флашираните компании во Европа доаѓа во време на висока активност на најсилниот пазар на преземања и спојувања овие години. Во овој месец „Kraft Foods Group Inc.“ договори спојување со „H.J. Heinz Co.“ со договор за околу 50 милијарди долари. Претходно овој месец „Coty Inc.“ се согласи да купи неколку козметички брендови од гигантот „Procter & Gamble Co.“ за сума од 13 милијарди долари.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.