ЕВТИНИТЕ ЛЕТОВИ ЗАМИНУВААТ ВО ИСТОРИЈАТА: Нискобуџетните авиокомпании во постојана еволуција - Новите промени можат да ги соборат традиционалните превозници
Објавено во: Економија 11 Октомври, 2024
Нискобуџетните авиокомпании започнаа револуција во начинот на кој патуваме пред повеќе од 50 години, отворајќи прифатливи рути до нови дестинации.
Денес, овие компании продолжуваат да се прошируваат, но со различни деловни пристапи во Европа и Соединетите Американски Држави.
Иако основните цени останаа евтини, нискобуџетните превозници сега бараат нови извори на приходи, проширувајќи го својот бизнис модел.
Разлики меѓу операциите на нискобуџетните авиокомпании во Европа и САД
Европските нискобуџетни авиокомпании, како што се Easijet и Ryanair, се специјализирани за додавање опционални услуги кои често ја зголемуваат цената на основниот билет. На пример, дополнителните услуги како што се експресно качување или повеќе простор за нозете може да ја зголемат цената на билетот за повеќе од 50%. Во вториот квартал од 2023 година, Rianair оствари околу 24 евра дополнителен приход по патник од овие услуги, што е значително зголемување во однос на претходните години.
Од друга страна, во САД, нискобуџетните авиокомпании немаат толку голема разлика во трошоците во споредба со традиционалните превозници бидејќи повеќето авиокомпании ги користат истите аеродроми. Меѓутоа, во Европа, нискобуџетните превозници често користат помали центри со пониски трошоци, што им овозможува да понудат поповолни цени.
Проширување на пазарот на нови пазари и нови технологии
Како што напредува технологијата, нискобуџетните авиокомпании сега можат да нудат летови до понатамошни дестинации со намалени трошоци. Авионите стануваат се поефикасни, дозволувајќи им на компаниите како Wizz Air да ги поврзат градовите како Лондон и Џеда за само 160 евра билет. Новиот модел на Ербас A321KSLR треба да биде претставен во 2025 година, што ќе им овозможи на нискобуџетните превозници да ги прошират своите линии без зголемување на трошоците.
Како нискобуџетните авиокомпании ги прошируваат своите услуги
Со проширувањето на пазарот, нискобуџетните авиокомпании почнаа да нудат пакет аранжмани, кои до сега беа домен на големите авиокомпании. Easijet го лансираше „Easijet Holidays“ во 2022 година, кој нуди комбинација од евтини летови, сместување и екскурзии. Се очекува услугата да генерира профит од 180 милиони фунти до 2024 година. Rianair, исто така, ја проширува својата понуда преку соработка со 12 тур-оператори, овозможувајќи им на своите корисници поширок опсег на услуги.
Американските нискобуџетни превозници го копираат европскиот модел
Во Соединетите Американски Држави, големите авиокомпании како што се Јунајтед ерлајнс и Делта ерлајнс, исто така, користат евтини авиокомпании тактики нудејќи дополнителни услуги над основната цена. На пример, американските авиокомпании сега им дозволуваат на патниците да изберат подобро место, багаж или дури и оброк и Wi-Fi, што ја зголемува вкупната цена на билетот. Во првата половина на 2023 година, American Airlines генерира 10% од приходите од овие дополнителни услуги, што јасно покажува како се менува пазарот.
Патниците бараат поголема удобност и подобро искуство
Патниците стануваат сè попребирливи и се подготвени да платат повеќе за подобар квалитет на патувањето. За време на пандемијата, многумина се навикнаа на поудобни услови, па сега нискобуџетните авиокомпании нудат опции кои вклучуваат дополнителен простор за нозете, Wi-Fi и оброци за време на летот. Компаниите како Spirit Airlines и Frontier сега нудат нови опции на патниците, вклучувајќи ја дури и опцијата да го остават седиштето празно за дополнителна удобност.
Предности и предизвици за нискобуџетните авиокомпании во наредните години
Како што се развива пазарот, нискобуџетните авиокомпании се соочуваат со нови предизвици. Иако растат, тие мора да балансираат помеѓу ниските цени и растот на приходите преку нови услуги. Експертите предвидуваат дека 2024 година ќе донесе послаб раст за овие компании поради економските фактори, како што се инфлацијата и зголемените трошоци. Исто така, со оглед на инфраструктурните предизвици и недостатокот на квалификуван кадар, овие компании ќе мора да се прилагодат на новите пазарни услови.
Нискобуџетни авиокомпании во постојана еволуција
Без оглед на предизвиците, нискобуџетните авиокомпании продолжуваат да обезбедуваат конкурентни услуги за патниците и продолжуваат да го трансформираат пазарот на авиокомпании. Нивната способност да се прилагодат на новите услови и побарувачката на пазарот ги прави клучни играчи во воздухопловната индустрија, а иновациите во деловните модели и услуги само ќе придонесат за нивната идна конкурентност.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.